biggeorge Party Zone

петък, 7 септември 2018 г.

Съвети за по-добър сън

Съвети за по-добър сън





1. Уверете се, че спите достатъчно - възрастните се нуждаят от 7-8 часа сън.
Ако спите по-малко, недоспиването постепенно се натрупва и това ще ви се отрази.

2. Направете си стабилен режим за работа и почивка, като спазвайте определен час за лягане и събуждане.

3. Откажете се от кафето следобед или късно вечер, защото кофеина ще ви попречи да заспите.

4. Направете списък за задачите на следващия ден и освободете ума си от тях.

5. Подишайте чист въздух - само половин час разходка сред природата ви гарантира ползотворен сън през нощта.
Ако всяка вечер отивате на разходка преди лягане, това ще се отрази благоприятно не само върху съня ви, но и върху цялостното ви състояние - психическо и физическо.

6. Направете си ритуал за сън (определена музика, книга, вана).

7. Изпийте нещо горещо - билковият чай е отличен избор, както и млякото с мед.
Все пак внимавайте в тези напитки да няма кофеин, който ще разстрои съня ви, затова избягвайте черния чай.

8. Използвайте правилната възглавница - според експертите ако позиционирате възглавниците си правилно, това ще ви помогне не само да заспите по-лесно, но и да намалите натоварването върху гръбнака.
Ако спите по гръб, сложете възглавници под коленете и кръста.
Ако спите на една страна, поставете възглавница между краката ти.
Ако спите по корем, сложете възглавницата в долната част на корема.

9. Не спете с домашните любимци.
Според проучванията 64% от хората, които предпочитат да спят с животните си, имат проблеми със съня.

10. Сложете чесън или някакви билки под възглавницата си.
Този метод е ефективен, защото чесънът отделя серни съединения, които ви успокояват и подобряват качеството на съня ви.

11. Изключете електронните устройства преди лягане.
Луминесцентната светлина, която устройствата излъчват, е много по-вредна, отколкото си мислите.
Ритмичността на нашия сън се контролира от хормона мелатонин, който започва да се произвежда, когато няма светлина.
Ако използвате устройства точно преди лягане, вие затруднявате синтезирането на хормона и по този начин вредите на съня си.

12. Избягвайте физическите упражнения поне 3 часа преди лягане.
Физическото натоварване по-скоро ще ви разсъни, отколкото да ви приспи.

13. Дръжте лавандула в дома си.
Лавандулата е известна със своето успокояващо действие.
Сложете китка от цветето до леглото си или използвайте ароматни масла и свещи с лавандула.

14. Прочетете листовките на лекарствата, които приемате.
Внимателно прочетете листовките на лекарствата, които приемате - може би там се крие тайната за вашето безсъние.
Някои лекарства водят до проблеми със съня и дори предизвикват безсъние.

15. Не се въртете в леглото, ако не можете да заспите.
Ако не успеете да заспите за 30 минути, станете и правете нещо скучно, докато ви се доспи.
Почетете книга или послушайте успокояваща музика.

16. Помещението за сън трябва да е проветрено, с умерена температура и без ярка светлина.
Препоръчително е температурата в стаята ви да е около 16-20 градуса.
Застоялият въздух и жегата водят до неспокоен сън и чести събуждания.

17. Използвайте спалнята си само за сън.
Ако използвате спалнята си за офис, фитнес или игрална зала, мозъкът ви няма да я приема като място за почивка.
Най-добре разпределете всички тези дейности в други стаи на дома ви.
Спалнята трябва да се използва само за почивка и секс!

18. Не се стресирайте, ако усещате, че не спите достатъчно добре.
Не поглеждайте към часовника, ако се събудите през нощта.

19. Починете си през деня.
Ако можете да си го позволите, поспете за малко през деня.
10-30 минути дневен сън са достатъчни, за да се почувствате по-бодри.
Препоръчително е да не спите с часове, защото така ще влезете във фазата на дълбокия сън и когато се събудите, ще се чувствате особено мързеливи и небодри.
Оставате повечето часове сън за вечерта.

20. Не забравяйте за магнезия - той играе ключова роля за добрия сън.
Експертите съветват да включите в диетата си достатъчно храни, богати на магнезий, или да приемате хранителни добавки, които се пият половин час преди лягане.

21. Не спете с тесни дрехи или стегнато бельо.
Тесните дрехи затрудняват кръвообращението и са ужасно неудобни, за да спите с тях.
Сутиените спират притока на кръв към гърдите и лимфните възли.

22. За по-добър сън приемайте таблетки мелатонин или някакви приспивателни лекарства, но ако можете да ги избегнете, е по-добре.

Спите ли добре?
Споделете в коментар!

Не приемайте тази статия като медицинска консултация.
При нужда се обърнете към лекар, които да ви консултира.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!