Ямболии се питат: В Община Ямбол отново ли ще се крадат пари?
Отговорът можете да научите в следващата статия!
През последните няколко седмици се появиха съмнения, че в град Ямбол се подготвя поредната кражба на общински пари и отново се задействат добре познатите корупционни схеми .
Наскоро излезе информация, че Община Ямбол ще вземе дългосрочен заем за обновяване на лампи, камери и пътища в града.
Ето и пълния текст на новината:
Цялостно модернизиране на уличното осветление, въвеждане на видеонаблюдение и ремонт на пътищата в Ямбол планира да направи местната управа с дългосрочен заем, съобщиха от община Ямбол.
Размерът на заема е до 17 млн. лева.
Ремонтите и камерите ще бъдат направени за 2 години.
Общественото обсъждането на това предложение е насрочено за 13 октомври в сградата на общината.
Предвижда се заемът да е с две години гратисен период и 10-годишен период на изплащане при лихвен процент не по-голям от 2,5%.
Със средствата ще се финансира изграждане, реконструкция и модернизация на уличното осветление в целия град, както и изграждане на видеонаблюдение в най-невралгичните точки на територията на общината.
Сред останалите инфраструктурни обекти са: основен ремонт (реконструкция) на улици в централна градска част в района на старата автогара, както и на ул. "Търговска" от "стара автогара" до изхода на града при обходен път Изток.
Предвижда се ремонт на участъци от ул. "Крайречен булевард", цялостно преустройство и ремонт на района около ДКЦ - 1, заключен между ул. "Независима България", "Г. Раковски" и "Ген. В. Заимов"; основен ремонт на участък от ул. "Преслав" - от ул. "Тимок" до кръстовище село Обходен път Изток.
В проекта се предвижда да има рехабилитация на ул. "Милин камък" и ул. "Руен" и др.
Очаква се обособяване на няколко големи паркинг-зони в централна част на града с благоустрояване на околните пространства, както и изграждането на велоалеи по основни пътни артерии.
Мерките са част от управленската програма на кмета Георги Славов за мандат 2015-2019 и са в отговор на конкретни искания от страна на жителите на Ямбол.
Изпълнението им е наложително, заради многобройните проблеми, които създава амортизираната и неефективна техническа и пътна инфраструктура.
Успешното реализиране на програмата е в съответствие със стратегическата цел за продължаване модернизирането на Ямбол с ускорени темпове и утвърждаването му като динамично развиващ се град.
Изпълнението им обаче не може да бъде покрито от собствените приходи на общината, включените обекти не попадат и в обхвата на програмите по линия на европейското финансиране, заради ограничения финансов ресурс по тях.
Единствената възможност за осигуряване на оборотни средства за реализиране на предвидените мерки остава поемането на дългосрочен дълг, каквато практика има в много други общини в страната.
В продължение на вече 10 години община Ямбол е сред първенците по финансова стабилност, не са допускани просрочвания на задължения и се поддържа изрядна финансова дисциплина, се казва в съобщението на общината.
Припомняме, това е третият мандат на кмета Георги Славов, чиято кандидатура бе издигната от ГЕРБ.
По време на първите му два мандата за 8-годишно управление срещу него бяха водени 6 дела.
По едно от делата той бе обвинен в ощетяване на общинския бюджет за над 2 млн. лева.
Окръжният съд в Ямбол и апелативният в Бургас наложиха по делото ефективна присъда от 3 години и 8 месеца, но бе оправдан от Върховния касационен съд.
Пълният списък на ремонтните дейности е качен на сайта на Община Ямбол под формата на покана за обществено обсъждане.
Защо обаче това се прави точно сега?
Защо се бърза да се тегли заем, за да се правят ремонти, които не са спешни?
Защо се прави със заем, а не с текущи пари?
И защо крайният срок за изпълнение на проектите е предизборната кампания и кметските избори през есента на 2019 г.?
Защо не беше довършен ремонта на центъра?
Защо не беше довършен докрай водния цикъл на града?
Защо изкопите още зеят, а водата извира от току що ремонтирани тръби?
И защо не се довърши ремонта на новата сграда на болницата, вместо да се правят безумни инфраструктурни проекти?
Отговори няма да получим!
Нека да разгледаме един по един проектите за ремонт и да видим кой е най-безполезен за гражданите на град Ямбол:
1. Изграждане, реконструкция и модернизация на улично осветление на гр. Ямбол
Тук е ясно, че ще има далавери и кражби.
Ето един пример от Сливен.
През далечната 2005 година в град Сливен беше сключен договор със "Сименс" за уличното осветление.
През 2012 година Временната комисия към Общинския съвет на Сливен представя стряскащ доклад:
В него става ясно, че сключения през 2005 година договор е неизгоден за общината.
Накратко: вместо един за осветлението има сключени три договора - със “Сименс” ЕООД, с ГД “Стройинвест” и ГД “Стройинвест Сливен”.
И на трите фирми подизпълнител се явява фирма “Лукском” ЕООД с управител Георги Славов (днес кмет на Ямбол), а по-късно Евгени Петков, казаха още от комисията.
Какви изводи прави Временната комисия: в договора за обществена поръчка със “Сименс” не са предвидени тези квартали и улици, които по-късно са възложени на ГД “Стройинвест”, въпреки че в договора със “Сименс” се говори за община, а не за отделни населени места.
Освен това в договора със “Сименс” е заложена възможност да се работи с други фирми по осветлението, което е предпоставка за дублиране на дейности.
При това положение може да се счита, че договорът с ГД “Стройинвест” е излишен, защото в договора със “Сименс” са уредени подобни дейности.
На ГД “Стройинвест” са дадени повече пари за отделни квартали и улици от общината, отколкото биха били необходими по разчети за осветлението на цялата община, без заплащане на осветлението към ЕВН и поддръжката им.
Друг извод на комисията е, че някои позиции от инвестициите са определено завишени в сравнение с други фирми със същите технически параметри.
Може да се счита, имайки предвид оферти на по-напреднали фирми в областта на осветлението, че така обявената обществена поръчка е съставена некомпетентно и неизгодно от финансова гледна точка за общината, при това без да се постигне съответстващо на извършените разходи техническо равнище и ефективност.
Казано просто бюджета на Община Сливен години наред е бил източван, като за едни и същи дейности за осветление е плащано няколко пъти на различни фирми, чиито подизпълнител е била една и съща фирма управлявана от Георги Славов.
И сега логичния въпрос е: Дали при модернизиране на уличното осветление на Община Ямбол ще има кражби?
Съдейки по това, което се е случило в Сливен - да, ще има кражби в особено големи размери.
17 милиона лева взети назаем, ако трябва да сме точни.
2. Изграждане на централизирана система за видеонаблюдение на територията на град Ямбол
Тук въпросът е кой ще гледа през тези камери.
И кой ще оказва контрол над наблюдателите.
Защото липсата на контрол създава условия за злоупотреба.
А като се има предвид как ГЕРБ се справят с изграждането и поддръжката на видеонаблюдение из страната в най-скоро време след поставянето им камерите в Ямбол ще спрат да работят.
3. Реконструкция на кръстовище на ул. "Златен рог" и ул. "Димитър Благоев", и тротоар по ул. "Златен рог" до северната граница на ж.к. "Златен рог"
Този ремонт се прави, за да има по-лесен достъп до новия хотел, който изградиха на края на градския парк.
В същата тази сграда до началото на 90-те се помещаваше Морски клуб - Ямбол.
Тук беше изградена база за лодки и водни колела, които се даваха под наем за разходки по река Тунджа.
След реконструкция и надстрояване на сградата сега тя ще е хотел и ресторант, където богатите ямболии и гостите на града ще могат на спокойствие да се забавляват (с проститутки и наркотици).
4. Паркинги и благоустрояване в междублоково пространство на север от ул. "Каранова"
Този ремонт е наложителен, защото богатите ученици от гимназията няма къде да си паркират автомобилите, които родителите им са им купили.
Паркингът до гимназията е твърде малък и не може да побере голямото им самочувствие.
На близо е и дома на кмета - с новоизградения паркинг ще има право на избор къде да си паркира колата.
Ще спира ту на единия паркинг, ту на другия, ту на третия.
Където си поиска там ще си паркира.
5. Благоустрояване и паркинги между улици "Спартак", "Преслав" и "Страхил"
Същото като по-горе.
Този ремонт е наложителен, защото кмета няма къде да си паркира автомобила.
Паркингът зад общината е твърде малък и не може да побере огромното му кметско его.
С новоизградения паркинг ще има право на избор къде да си паркира колата.
Ще спира ту на единия паркинг, ту на другия, ту на третия.
Където си поиска там ще си паркира.
6. Основен ремонт (реконструкция) на ЦГЧ-2. Включва: ул. "Търговска" от ул. "Богомил" и ул. "Срем" до ул. "Граф Игнатиев"; ул. "Кара Кольо" от ул. "Преслав" до ул. "Богомил"; ул. "Стефан Караджа" от ул. "Търговска" до ул. "Георги Сава Раковски"; ул. "Стефан Стамболов" от ул. "Стефан Караджа" до ул. "Богомил"; пресечка на ул. "Стефан Караджа".
Ремонти в този район вече имаше.
Сега общината смята да налее още пари.
Не, че този район няма нужда от ремонт, но вместо да се правят нови улици и кръстовища много по-лесно е да се намали трафика в града.
Просто гражданите трябва да бъдат убедени да не използват личните си автомобили, а градския транспорт и алтернативен екологичен транспорт, като велосипеди.
По-малкият трафик ще доведе до по-бързо придвижване из града, по-малко замърсяване на въздуха и по-тиха градска среда.
Разбира се, Община Ямбол и кмета нямат такава модерна визия за развитие на Ямбол.
Те са с остаряло мислене от средата на 20 век.
7. Рехабилитация, реконструкция на улици, изграждане на нови места за паркиране и кът за отдих;: между улици "Генерал Владимир Заимов", "Георги Сава Раковски", "Независима България" и "Жельо войвода"
Тук кмета планира ремонт, защото в делничните дни около ДКЦ 1 спират стотици автомобили и няма достатъчно места за паркиране.
Този проблем също може да се реши с по-добра организация на градския транспорт:
- забрана за паркиране в района между 08:00 ч. и 18:00 ч. и разрешение за престой за не повече от 5 минути в тези часове, за да бъдат превозени болни хора за преглед;
- нови автобусни линии или промяна на маршрута на сега съществуващите автобусни линии, за да преминават покрай ДКЦ 1;
- изграждане на две нови автобусни спирки и повдигната пешеходна пътека непосредствено до сградата на поликлиниката.
Това е евтин и бърз вариант за решаване на проблема с достъпа до сградата на ДКЦ 1.
Вместо това общината смята да изсипе хиляди левове, за да осигури места за паркиране на хората с лични автомобили.
Кметът няма да реши проблема, а ще създаде нов.
Разбира се, от новоизградените паркинги Община Ямбол смята да печели пари.
Само че по техния начин замърсяването на въздуха ще се увеличи още повече и то точно около ДКЦ 1.
8. Ремонт, рехабилитация и реконструкция на ул. "Крайречен булевард" и ул. "Търговска"
Първо, тази улица не се казва "Крайречен булевард", а "Николай Петрини".
И второ, реконструкция по тази улица е нужна на две места - при изграждане на нов мост срещу ЦДГ "Зорница" и при изграждане на нов мост срещу улица "Срем" между блокове 80 и 82.
Тези два моста ще подобрят връзката между ж.к. "Васил Левски" и центъра на града.
За изграждането и на двата моста обаче пари няма.
Освен ако и те не са включени в плановете за ремонт на Община Ямбол и кмета, което е малко вероятно.
9. Изграждане на нови кръстовища както следва: 1 етап - кръстовище на ул. "Търговска" и ул. "Гоце Делчев", 2 етап - кръстовище на ул. "Силиврия" и ул. "Граф Игнатиев"
Тези кръстовища са пълно безумие.
Ул. "Гоце Делчев" и ул. "Силиврия" в момента са с ограничен достъп.
Изграждането на кръстовищата ще увеличи броя на колите, както и скоростта, с която автомобилите преминават по ул. "Гоце Делчев" и ул. "Силиврия".
Да не говорим, че "Аврен" е спокоен и тих квартал.
Отварянето на тези улици ще натовари вътрешно кварталните улици, ще увеличи броя на катастрофите и на убитите пешеходци, а самият квартал ще се превърне в един огромен паркинг.
10. Изграждане на нови кръстовища както следва: 1 етап - кръстовище на ул. "Бакаджик" и ул. "Търговска", 2 етап - кръстовище на ул. "Граф Игнатиев" и ул. "Крали Марко"
Същото като по-горе.
Тези улици в момента са с ограничен достъп.
Изграждането на кръстовищата ще увеличи броя на колите, както и скоростта, с която преминават по ул. "Бакаджик" и ул. "Крали Марко".
Да не говорим, че кв. "Изток" в тази си част е спокоен и тих квартал.
Отварянето на тези улици ще натовари вътрешно кварталните улици, ще увеличи броя на катастрофите и на убитите пешеходци, а самият квартал ще се превърне в един огромен паркинг.
11. Основен ремонт на участък от ул. "Преслав", етап 2 - от ул. "Тимок" до кръстовище с ул. "Обходен път изток", гр. Ямбол
Отново грешка на Община Ямбол и на кмета.
Цялата улица "Преслав" от площад "Боровец" до Обходния път се нуждае от ремонт, а не само посочения участък.
По тази улица минава целия трафик от и към село Веселиново и магистрала "Тракия".
12. Пътна връзка на паркинг пред гробищен парк на гр. Ямбол с път Ямбол-Кукорево
То и сега си има връзка между пътя и паркинга.
Просто трябва да се разчисти района, за да има по-добра видимост от и към пътя.
13. Ремонт, рехабилитация и реконструкция на на ул. "Руен", кв. "Каргон"
Вместо този ремонт могат да направят два моста: един срещу ЦДГ "Зорница" от ул. "Николай Петрини" (т. нар. "Крайречен булевард") до ул. "6-ти септември" между блокове 10 и 12 в ж.к. "Васил Левски" и втори срещу улица "Срем" между блокове 80 и 82 от ул. "Николай Петрини" (т. нар. "Крайречен булевард") до същата улица "6-ти септември" при електрическата подстанция.
Тези два моста могат да улеснят достъпа до ж.к. "Васил Левски" и да подобрят комуникацията между ЦГЧ и "Обходен път Юг".
14. Ремонт, рехабилитация и реконструкция, велоалея и паркинги на ул. Милин камък", кв. "Аврен"
Каква велоалея ще се прави в този район при положение, че никъде другаде в града няма велоалеи.
Тази велоалея няма да има връзка с нищо и на практика ще бъде безсмислена инвестиция.
Озадачаващо е защо ремонти ще се правят точно в тези райони.
Много по-належащ е проблема с наводненията на ул. "Крали Марко".
При всеки проливен дъжд тази улица се превръща в река.
Същото се случва и с ул. "Николай Петрини" (т. нар. "Крайречен булевард").
Липсата на шахти за дъждовна вода или запушването им с мръсотия води до огромни щети за хората живеещи в този район.
Друг по-належащ проблем е обезопасяването на града по време на бури - в някои квартали дърветата са с височина 30 метра и създават реална опасност за хора, коли и сгради.
При силен вятър по време на буря има опасност високите дървета да се счупят и да нанесат големи материални щети.
Още по-сериозен проблем е липсата на обществени тоалетни.
В някои квартали градинките са се превърнали в тоалетни, което е опасно за здравето на живеещите там възрастни и деца.
Много сериозен е проблема с бездомните хора, които спят по входовете на блоковете.
Също толкова сериозен е проблема с бездомните котки, които са хиляди на брой.
Да не говорим, че Ямбол е град със застаряващо население.
Хиляди ямболии на възраст над 60 години нямат достатъчно пари, за да си плащат сметките, лекарствата и да си купуват храна.
Вместо безумните проекти на кмета и общината много по-добре е да се направят обществени кухни, които да осигуряват поне едно топло ядене на ден за всички социално слаби и пенсионери.
Единственото логично обяснение защо ремонти ще се правят точно в тези квартали е, че най-вероятно в планираните за ремонт райони живеят служители на общината, които искат да подобрят градската си среда.
А какво да направят останалите жители на град Ямбол?
Да се оправят сами както си могат.
И накрая ...
Твърдението, че Ямбол е динамично развиващ се град е нагла лъжа.
Всъщност град Ямбол бавно загива.
За последните 27 години от 1990 г до днес населението на Ямбол е намаляло до под 70 000 души.
Хората продължават да напускат града всеки ден.
Липсата на възможности за развитие е причината младите хора да се махат от тук.
За да просперираш в Ямбол е нужно да си член на управляващата партия.
Ако не си техен човек нямаш шанс да направиш каквото и да е.
А най-големите проблеми на жителите на град Ямбол, за който общината и кмета нехаят са неграмотността и липсата на работа.
За съжаление Община Ямбол спи зимен сън и не предприема никакви мерки за повишаване на грамотността на хората и подобряване на икономическото им състояние.
А най-голямата глупост е, че кмета иска да строи нова спортна зала непосредствено до река Тунджа.
Първо, мястото за строеж на новата спортна зала е твърде малко, намира се зад сегашната зала "Диана", на мястото на цирковата площадка.
И второ, местоположението на новата спортна зала до самата река е крайно неподходящо.
Без отговор остава и въпроса: Защо вместо да строят нова спортна зала до реката общинарите не я изградят на мястото на рушащото се поделение "24200 Д" в Ямбол?
Поделението е с площ колкото цялата централна градска част и на негова територия могат да се изградят нов стадион с олимпийски размери, нова спортна зала, зала за зимни спортове, прилежащи съоръжения, паркинги, тренировъчни зали и т.н., и т.н.
Това би привлякло в града повече инвеститори и млади хора.
Нищо такова обаче няма да се случи, защото кмета и неговите подчинени нямат никаква идея как да развиват града.
Най-страшното за ямболии е, че след "инжекцията" от 17 милиона лева Община Ямбол няма да може да инвестира нищо никъде в града в следващите 10 години, докато не върне заема.
Това е много опасно за финансовата стабилност на общината.
Успокоителното е, че ако Община Ямбол затъне в дългове поне ще знаем кой е виновен за това.
Отговорът можете да научите в следващата статия!
През последните няколко седмици се появиха съмнения, че в град Ямбол се подготвя поредната кражба на общински пари и отново се задействат добре познатите корупционни схеми .
Наскоро излезе информация, че Община Ямбол ще вземе дългосрочен заем за обновяване на лампи, камери и пътища в града.
Ето и пълния текст на новината:
Цялостно модернизиране на уличното осветление, въвеждане на видеонаблюдение и ремонт на пътищата в Ямбол планира да направи местната управа с дългосрочен заем, съобщиха от община Ямбол.
Размерът на заема е до 17 млн. лева.
Ремонтите и камерите ще бъдат направени за 2 години.
Общественото обсъждането на това предложение е насрочено за 13 октомври в сградата на общината.
Предвижда се заемът да е с две години гратисен период и 10-годишен период на изплащане при лихвен процент не по-голям от 2,5%.
Със средствата ще се финансира изграждане, реконструкция и модернизация на уличното осветление в целия град, както и изграждане на видеонаблюдение в най-невралгичните точки на територията на общината.
Сред останалите инфраструктурни обекти са: основен ремонт (реконструкция) на улици в централна градска част в района на старата автогара, както и на ул. "Търговска" от "стара автогара" до изхода на града при обходен път Изток.
Предвижда се ремонт на участъци от ул. "Крайречен булевард", цялостно преустройство и ремонт на района около ДКЦ - 1, заключен между ул. "Независима България", "Г. Раковски" и "Ген. В. Заимов"; основен ремонт на участък от ул. "Преслав" - от ул. "Тимок" до кръстовище село Обходен път Изток.
В проекта се предвижда да има рехабилитация на ул. "Милин камък" и ул. "Руен" и др.
Очаква се обособяване на няколко големи паркинг-зони в централна част на града с благоустрояване на околните пространства, както и изграждането на велоалеи по основни пътни артерии.
Мерките са част от управленската програма на кмета Георги Славов за мандат 2015-2019 и са в отговор на конкретни искания от страна на жителите на Ямбол.
Изпълнението им е наложително, заради многобройните проблеми, които създава амортизираната и неефективна техническа и пътна инфраструктура.
Успешното реализиране на програмата е в съответствие със стратегическата цел за продължаване модернизирането на Ямбол с ускорени темпове и утвърждаването му като динамично развиващ се град.
Изпълнението им обаче не може да бъде покрито от собствените приходи на общината, включените обекти не попадат и в обхвата на програмите по линия на европейското финансиране, заради ограничения финансов ресурс по тях.
Единствената възможност за осигуряване на оборотни средства за реализиране на предвидените мерки остава поемането на дългосрочен дълг, каквато практика има в много други общини в страната.
В продължение на вече 10 години община Ямбол е сред първенците по финансова стабилност, не са допускани просрочвания на задължения и се поддържа изрядна финансова дисциплина, се казва в съобщението на общината.
Припомняме, това е третият мандат на кмета Георги Славов, чиято кандидатура бе издигната от ГЕРБ.
По време на първите му два мандата за 8-годишно управление срещу него бяха водени 6 дела.
По едно от делата той бе обвинен в ощетяване на общинския бюджет за над 2 млн. лева.
Окръжният съд в Ямбол и апелативният в Бургас наложиха по делото ефективна присъда от 3 години и 8 месеца, но бе оправдан от Върховния касационен съд.
Пълният списък на ремонтните дейности е качен на сайта на Община Ямбол под формата на покана за обществено обсъждане.
Защо обаче това се прави точно сега?
Защо се бърза да се тегли заем, за да се правят ремонти, които не са спешни?
Защо се прави със заем, а не с текущи пари?
И защо крайният срок за изпълнение на проектите е предизборната кампания и кметските избори през есента на 2019 г.?
Защо не беше довършен ремонта на центъра?
Защо не беше довършен докрай водния цикъл на града?
Защо изкопите още зеят, а водата извира от току що ремонтирани тръби?
И защо не се довърши ремонта на новата сграда на болницата, вместо да се правят безумни инфраструктурни проекти?
Отговори няма да получим!
Нека да разгледаме един по един проектите за ремонт и да видим кой е най-безполезен за гражданите на град Ямбол:
1. Изграждане, реконструкция и модернизация на улично осветление на гр. Ямбол
Тук е ясно, че ще има далавери и кражби.
Ето един пример от Сливен.
През далечната 2005 година в град Сливен беше сключен договор със "Сименс" за уличното осветление.
През 2012 година Временната комисия към Общинския съвет на Сливен представя стряскащ доклад:
В него става ясно, че сключения през 2005 година договор е неизгоден за общината.
Накратко: вместо един за осветлението има сключени три договора - със “Сименс” ЕООД, с ГД “Стройинвест” и ГД “Стройинвест Сливен”.
И на трите фирми подизпълнител се явява фирма “Лукском” ЕООД с управител Георги Славов (днес кмет на Ямбол), а по-късно Евгени Петков, казаха още от комисията.
Какви изводи прави Временната комисия: в договора за обществена поръчка със “Сименс” не са предвидени тези квартали и улици, които по-късно са възложени на ГД “Стройинвест”, въпреки че в договора със “Сименс” се говори за община, а не за отделни населени места.
Освен това в договора със “Сименс” е заложена възможност да се работи с други фирми по осветлението, което е предпоставка за дублиране на дейности.
При това положение може да се счита, че договорът с ГД “Стройинвест” е излишен, защото в договора със “Сименс” са уредени подобни дейности.
На ГД “Стройинвест” са дадени повече пари за отделни квартали и улици от общината, отколкото биха били необходими по разчети за осветлението на цялата община, без заплащане на осветлението към ЕВН и поддръжката им.
Друг извод на комисията е, че някои позиции от инвестициите са определено завишени в сравнение с други фирми със същите технически параметри.
Може да се счита, имайки предвид оферти на по-напреднали фирми в областта на осветлението, че така обявената обществена поръчка е съставена некомпетентно и неизгодно от финансова гледна точка за общината, при това без да се постигне съответстващо на извършените разходи техническо равнище и ефективност.
Казано просто бюджета на Община Сливен години наред е бил източван, като за едни и същи дейности за осветление е плащано няколко пъти на различни фирми, чиито подизпълнител е била една и съща фирма управлявана от Георги Славов.
И сега логичния въпрос е: Дали при модернизиране на уличното осветление на Община Ямбол ще има кражби?
Съдейки по това, което се е случило в Сливен - да, ще има кражби в особено големи размери.
17 милиона лева взети назаем, ако трябва да сме точни.
2. Изграждане на централизирана система за видеонаблюдение на територията на град Ямбол
Тук въпросът е кой ще гледа през тези камери.
И кой ще оказва контрол над наблюдателите.
Защото липсата на контрол създава условия за злоупотреба.
А като се има предвид как ГЕРБ се справят с изграждането и поддръжката на видеонаблюдение из страната в най-скоро време след поставянето им камерите в Ямбол ще спрат да работят.
3. Реконструкция на кръстовище на ул. "Златен рог" и ул. "Димитър Благоев", и тротоар по ул. "Златен рог" до северната граница на ж.к. "Златен рог"
Този ремонт се прави, за да има по-лесен достъп до новия хотел, който изградиха на края на градския парк.
В същата тази сграда до началото на 90-те се помещаваше Морски клуб - Ямбол.
Тук беше изградена база за лодки и водни колела, които се даваха под наем за разходки по река Тунджа.
След реконструкция и надстрояване на сградата сега тя ще е хотел и ресторант, където богатите ямболии и гостите на града ще могат на спокойствие да се забавляват (с проститутки и наркотици).
4. Паркинги и благоустрояване в междублоково пространство на север от ул. "Каранова"
Този ремонт е наложителен, защото богатите ученици от гимназията няма къде да си паркират автомобилите, които родителите им са им купили.
Паркингът до гимназията е твърде малък и не може да побере голямото им самочувствие.
На близо е и дома на кмета - с новоизградения паркинг ще има право на избор къде да си паркира колата.
Ще спира ту на единия паркинг, ту на другия, ту на третия.
Където си поиска там ще си паркира.
5. Благоустрояване и паркинги между улици "Спартак", "Преслав" и "Страхил"
Същото като по-горе.
Този ремонт е наложителен, защото кмета няма къде да си паркира автомобила.
Паркингът зад общината е твърде малък и не може да побере огромното му кметско его.
С новоизградения паркинг ще има право на избор къде да си паркира колата.
Ще спира ту на единия паркинг, ту на другия, ту на третия.
Където си поиска там ще си паркира.
6. Основен ремонт (реконструкция) на ЦГЧ-2. Включва: ул. "Търговска" от ул. "Богомил" и ул. "Срем" до ул. "Граф Игнатиев"; ул. "Кара Кольо" от ул. "Преслав" до ул. "Богомил"; ул. "Стефан Караджа" от ул. "Търговска" до ул. "Георги Сава Раковски"; ул. "Стефан Стамболов" от ул. "Стефан Караджа" до ул. "Богомил"; пресечка на ул. "Стефан Караджа".
Ремонти в този район вече имаше.
Сега общината смята да налее още пари.
Не, че този район няма нужда от ремонт, но вместо да се правят нови улици и кръстовища много по-лесно е да се намали трафика в града.
Просто гражданите трябва да бъдат убедени да не използват личните си автомобили, а градския транспорт и алтернативен екологичен транспорт, като велосипеди.
По-малкият трафик ще доведе до по-бързо придвижване из града, по-малко замърсяване на въздуха и по-тиха градска среда.
Разбира се, Община Ямбол и кмета нямат такава модерна визия за развитие на Ямбол.
Те са с остаряло мислене от средата на 20 век.
7. Рехабилитация, реконструкция на улици, изграждане на нови места за паркиране и кът за отдих;: между улици "Генерал Владимир Заимов", "Георги Сава Раковски", "Независима България" и "Жельо войвода"
Тук кмета планира ремонт, защото в делничните дни около ДКЦ 1 спират стотици автомобили и няма достатъчно места за паркиране.
Този проблем също може да се реши с по-добра организация на градския транспорт:
- забрана за паркиране в района между 08:00 ч. и 18:00 ч. и разрешение за престой за не повече от 5 минути в тези часове, за да бъдат превозени болни хора за преглед;
- нови автобусни линии или промяна на маршрута на сега съществуващите автобусни линии, за да преминават покрай ДКЦ 1;
- изграждане на две нови автобусни спирки и повдигната пешеходна пътека непосредствено до сградата на поликлиниката.
Това е евтин и бърз вариант за решаване на проблема с достъпа до сградата на ДКЦ 1.
Вместо това общината смята да изсипе хиляди левове, за да осигури места за паркиране на хората с лични автомобили.
Кметът няма да реши проблема, а ще създаде нов.
Разбира се, от новоизградените паркинги Община Ямбол смята да печели пари.
Само че по техния начин замърсяването на въздуха ще се увеличи още повече и то точно около ДКЦ 1.
8. Ремонт, рехабилитация и реконструкция на ул. "Крайречен булевард" и ул. "Търговска"
Първо, тази улица не се казва "Крайречен булевард", а "Николай Петрини".
И второ, реконструкция по тази улица е нужна на две места - при изграждане на нов мост срещу ЦДГ "Зорница" и при изграждане на нов мост срещу улица "Срем" между блокове 80 и 82.
Тези два моста ще подобрят връзката между ж.к. "Васил Левски" и центъра на града.
За изграждането и на двата моста обаче пари няма.
Освен ако и те не са включени в плановете за ремонт на Община Ямбол и кмета, което е малко вероятно.
9. Изграждане на нови кръстовища както следва: 1 етап - кръстовище на ул. "Търговска" и ул. "Гоце Делчев", 2 етап - кръстовище на ул. "Силиврия" и ул. "Граф Игнатиев"
Тези кръстовища са пълно безумие.
Ул. "Гоце Делчев" и ул. "Силиврия" в момента са с ограничен достъп.
Изграждането на кръстовищата ще увеличи броя на колите, както и скоростта, с която автомобилите преминават по ул. "Гоце Делчев" и ул. "Силиврия".
Да не говорим, че "Аврен" е спокоен и тих квартал.
Отварянето на тези улици ще натовари вътрешно кварталните улици, ще увеличи броя на катастрофите и на убитите пешеходци, а самият квартал ще се превърне в един огромен паркинг.
10. Изграждане на нови кръстовища както следва: 1 етап - кръстовище на ул. "Бакаджик" и ул. "Търговска", 2 етап - кръстовище на ул. "Граф Игнатиев" и ул. "Крали Марко"
Същото като по-горе.
Тези улици в момента са с ограничен достъп.
Изграждането на кръстовищата ще увеличи броя на колите, както и скоростта, с която преминават по ул. "Бакаджик" и ул. "Крали Марко".
Да не говорим, че кв. "Изток" в тази си част е спокоен и тих квартал.
Отварянето на тези улици ще натовари вътрешно кварталните улици, ще увеличи броя на катастрофите и на убитите пешеходци, а самият квартал ще се превърне в един огромен паркинг.
11. Основен ремонт на участък от ул. "Преслав", етап 2 - от ул. "Тимок" до кръстовище с ул. "Обходен път изток", гр. Ямбол
Отново грешка на Община Ямбол и на кмета.
Цялата улица "Преслав" от площад "Боровец" до Обходния път се нуждае от ремонт, а не само посочения участък.
По тази улица минава целия трафик от и към село Веселиново и магистрала "Тракия".
12. Пътна връзка на паркинг пред гробищен парк на гр. Ямбол с път Ямбол-Кукорево
То и сега си има връзка между пътя и паркинга.
Просто трябва да се разчисти района, за да има по-добра видимост от и към пътя.
13. Ремонт, рехабилитация и реконструкция на на ул. "Руен", кв. "Каргон"
Вместо този ремонт могат да направят два моста: един срещу ЦДГ "Зорница" от ул. "Николай Петрини" (т. нар. "Крайречен булевард") до ул. "6-ти септември" между блокове 10 и 12 в ж.к. "Васил Левски" и втори срещу улица "Срем" между блокове 80 и 82 от ул. "Николай Петрини" (т. нар. "Крайречен булевард") до същата улица "6-ти септември" при електрическата подстанция.
Тези два моста могат да улеснят достъпа до ж.к. "Васил Левски" и да подобрят комуникацията между ЦГЧ и "Обходен път Юг".
14. Ремонт, рехабилитация и реконструкция, велоалея и паркинги на ул. Милин камък", кв. "Аврен"
Каква велоалея ще се прави в този район при положение, че никъде другаде в града няма велоалеи.
Тази велоалея няма да има връзка с нищо и на практика ще бъде безсмислена инвестиция.
Озадачаващо е защо ремонти ще се правят точно в тези райони.
Много по-належащ е проблема с наводненията на ул. "Крали Марко".
При всеки проливен дъжд тази улица се превръща в река.
Същото се случва и с ул. "Николай Петрини" (т. нар. "Крайречен булевард").
Липсата на шахти за дъждовна вода или запушването им с мръсотия води до огромни щети за хората живеещи в този район.
Друг по-належащ проблем е обезопасяването на града по време на бури - в някои квартали дърветата са с височина 30 метра и създават реална опасност за хора, коли и сгради.
При силен вятър по време на буря има опасност високите дървета да се счупят и да нанесат големи материални щети.
Още по-сериозен проблем е липсата на обществени тоалетни.
В някои квартали градинките са се превърнали в тоалетни, което е опасно за здравето на живеещите там възрастни и деца.
Много сериозен е проблема с бездомните хора, които спят по входовете на блоковете.
Също толкова сериозен е проблема с бездомните котки, които са хиляди на брой.
Да не говорим, че Ямбол е град със застаряващо население.
Хиляди ямболии на възраст над 60 години нямат достатъчно пари, за да си плащат сметките, лекарствата и да си купуват храна.
Вместо безумните проекти на кмета и общината много по-добре е да се направят обществени кухни, които да осигуряват поне едно топло ядене на ден за всички социално слаби и пенсионери.
Единственото логично обяснение защо ремонти ще се правят точно в тези квартали е, че най-вероятно в планираните за ремонт райони живеят служители на общината, които искат да подобрят градската си среда.
А какво да направят останалите жители на град Ямбол?
Да се оправят сами както си могат.
И накрая ...
Твърдението, че Ямбол е динамично развиващ се град е нагла лъжа.
Всъщност град Ямбол бавно загива.
За последните 27 години от 1990 г до днес населението на Ямбол е намаляло до под 70 000 души.
Хората продължават да напускат града всеки ден.
Липсата на възможности за развитие е причината младите хора да се махат от тук.
За да просперираш в Ямбол е нужно да си член на управляващата партия.
Ако не си техен човек нямаш шанс да направиш каквото и да е.
А най-големите проблеми на жителите на град Ямбол, за който общината и кмета нехаят са неграмотността и липсата на работа.
За съжаление Община Ямбол спи зимен сън и не предприема никакви мерки за повишаване на грамотността на хората и подобряване на икономическото им състояние.
А най-голямата глупост е, че кмета иска да строи нова спортна зала непосредствено до река Тунджа.
Първо, мястото за строеж на новата спортна зала е твърде малко, намира се зад сегашната зала "Диана", на мястото на цирковата площадка.
И второ, местоположението на новата спортна зала до самата река е крайно неподходящо.
Без отговор остава и въпроса: Защо вместо да строят нова спортна зала до реката общинарите не я изградят на мястото на рушащото се поделение "24200 Д" в Ямбол?
Поделението е с площ колкото цялата централна градска част и на негова територия могат да се изградят нов стадион с олимпийски размери, нова спортна зала, зала за зимни спортове, прилежащи съоръжения, паркинги, тренировъчни зали и т.н., и т.н.
Това би привлякло в града повече инвеститори и млади хора.
Нищо такова обаче няма да се случи, защото кмета и неговите подчинени нямат никаква идея как да развиват града.
Най-страшното за ямболии е, че след "инжекцията" от 17 милиона лева Община Ямбол няма да може да инвестира нищо никъде в града в следващите 10 години, докато не върне заема.
Това е много опасно за финансовата стабилност на общината.
Успокоителното е, че ако Община Ямбол затъне в дългове поне ще знаем кой е виновен за това.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!