biggeorge Lyrics

сряда, 6 септември 2017 г.

Полезните качества на омега-6 мастните киселини

Полезните качества на омега-6 мастните киселини



Омега-6 мастните киселини се отнасят към групата на полиненаситените мастни киселини.
Те не могат да бъдат произведени от човешкото тяло, следователно трябва да се набавят с приеманата храна.
Омега-6 мастните киселини помагат на кръвта да се съсирва.
Когато се приемат адекватно и балансирано, допринасят за кръвния поток.
Спомагат за повишаване на еластичността на мускулите, стабилизират кръвната захар, регулират сърдечния ритъм, помагат за хормоналното регулиране на менструалния период и менопауза, намаляват стреса и са доставчик на енергия.
Приемът на наситени омега-6 мастни киселини повишава автофагичната активност в храносмилателната система, без ограничения в калоричния прием и увеличават живота на тъканите с около 20-25%.
Това означава, че подхранвана с правилното количество Омега-6, автофагията във всеки човек може да спомогне за по-здрави и издържливи тъкани и по-бързо очистване на токсини от организма, без да се налагат диети.
Автофагията е съвкупност от процеси, които събират, рециклират и преработват остарели или повредени клетъчни компоненти в нови молекули и структури, полезни за клетката.
Нарушенията в този пречистващ механизъм водят до натрупване на ненужни клетъчни фрагменти и "отпадъци", загуба на ефективност за цялата клетка и стареене на тъканите.
Затова при дефицит на омега-6 мастни киселини могат да настъпят някои сериозни здравословни проблеми.
Много растителни и животински храни съдържат омега-6 мастни киселини.
По-важните от тях са:

1. Растителни масла - шафраново, слънчогледово, царевично и соево масло

2. Майонеза

3. Ядки - лешници, орехи, бадеми, кедрови ядки, бразилски орехи, фъстъци

4. Ядливи семена - слънчоглед, тиквени семки и сусам

5. Пилешко месо

6. Пуешко месо

7. Мляко и млечни продукти - сирена, масло, пълномаслено мляко

8. Яйца

9. Говеждо месо

10. Агнешко месо

Най-важното, което трябва да запомните е, че доброто здраве е резултат от разнообразното и умерено хранене.
Консумирането на големи количества храни съдържащи омега-6 мастни киселини, особено под формата на концентрирани олиа и масла крие опасност за здравето на човека.
За да живеете дълго и качествено подбирайте внимателно храната си.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Източници:
Храни, богати на омега-6 мастни киселини
Автофагия – ключ към по-дълъг живот, самоизяждане?
Митът за Омега 3 и Омега 6 мастни киселини

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!