Възможен ли е транспортен коридор между България и Гърция и какво ще се пренася по него?
На 6 септември 2017 г. беше подписан Меморандум за изграждане на транспортен коридор между България и Гърция.
"Документът регламентира развитието на железопътната връзка "Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе".
Проектът е на стойност малко над 1 милиард евро.
Все още не е ясно откъде ще дойде финансирането за него, но надеждите са коридорът да бъде завършен в следващите 10 години, заяви транспортният министър Ивайло Московски, който подписа меморандума от българска страна.
Московски беше част от българската делегация в Кавала, водена от премиера Бойко Борисов."
След тази новина най-логичният въпрос е:
Възможен ли е транспортен коридор между България и Гърция и какво ще се пренася по него?
Първо, няма пари за изграждането на този транспортен коридор.
Гърция е фалирала, а България пари няма.
Не е ясно кой ще плати сметката, а ако няма средства няма да има и коридор.
Второ, какво ще се транспортира по този транспортен коридор при положение, че благодарение на САЩ и Плевнелиев България е в лоши отношения с Русия.
Нищо не може да се транспортира от Руската федерация през Черно море, защото има санкции заради анексирането на Крим и де факто ембарго.
Може би евентуално може да се транспортира втечнен американски шистов газ от Солун, Кавала и Александруполис към Русе, Варна и Бургас.
Но България нищо не печели от това, защото шистовия газ е по-скъп от конвенционалния газ.
Трето, по тези бъдещи жп линии могат да се транспортират нефт, газ и стоки, но могат да се прекарват и войски - на НАТО, на САЩ ... на който дойде.
Този нов транспортен коридор е много "удобен", защото заобикаля Дарданелите, Мраморно море и Босфора, които Турция може да затвори по всяко време по едноличното желание на президента Ердоган.
Управляващите от ГЕРБ и Патриотичния фронт засега не са казали дали този транспортен коридор нарушава сигурността на България.
Четвърто, преди време между България и Гърция имаше договор и за нефтопровода "Бургас-Александруполис", но той не беше реализиран на практика.
Проектът беше спрян лично от Бойко Борисов, както той се похвали през 2012 г. по време на отчетно-изборното събрание на младежката организация на ГЕРБ:
"За да не бъде голословен той припомни намесата на управляващите по отношение на ГМО, АКТА, закона за животните, закона за горите, шистовия газ."Кой спря Бургас- Александрополис? Спрях магистрала с месеци, за да излюпят щъркелите и в момента там сме сложили километри мрежи, за да не прелети някое птиче и да го удари ТИР. Спирам Струма, спирам Марица, спирам Тракия, местим гробове, правим музеи, пресаждаме блатни кокичета, когато се налага", добави още Борисов."
Освен Бургас-Александруполис нереализирани останаха и нефтопроводите "Бургас-Вльора", "Набуко", "Южен поток" и проекта АЕЦ "Белене".
Не е сигурно и изграждането на Транспортен коридор 8 между Бургас и Дуръс (Драч), въпреки подписания Договор за приятелство, добросъседство и сътрудничество между Република България и Република Македония.
Остава без отговор въпроса какво (или кой) накара Бойко Борисов да спре изграждането на нефтопровода "Бургас-Александруполис".
През 2011 г. в предаването "Неделя 150" на БНР бившият директор на "Бургас-Александруполис БГ" Пламен Русев заяви, че: "Решението страната да се откаже от проекта "Бургас-Александруполис" е политическо, а не икономически мотивирано".
Дали външни или вътрешни сили накараха лидера на ГЕРБ да спре всички енергийни проекти свързани с Русия можем само да гадаем.
Факт е, че много се изписа и изговори, за да се стигне до тук.
Това беше целенасочена политика на пропаганда и резултатите са налице.
Изводът е, че благодарение на калпавото управление на ГЕРБ през последните 9 години в България не се строи енергийна инфраструктура.
Сега се подписа един Меморандум, който няма финансово и икономическо покритие.
Най-лошото е, че ГЕРБ и Патриотичният фронт, които от пет месеца управляват страната не казаха и дума на гръцките управляващи за защитата на правата на българите в Гърция.
Не само на българите емигрирали в Гърция, но и местното българско християнско и мюсюлманско население в областите Македония и Тракия.
Българските помаци в Гърция отчаяно се съпротивляват на турцизацията, а политиците в България нищо не правят по въпроса.
Могат да им изпратят учители, учебници и дори да им дадат българско гражданство, за да защитят правата им.
Това обаче не е приоритет за Бойко Борисов и компания.
Но управляващата коалиция ГЕРБ-Патриотичен фронт не може да гарантира правата на българите в България, какво остава в чужбина.
В Турция например на българите им е забранено да изучават български език.
Затова на последните избори ЦИК се изгавриха с гласоподавателите в Турция, когато ги накараха собственоръчно да попълват декларациите си.
В Сърбия българите не могат да учат на български, защото сръбската държава с години бави издаването на учебници на български език.
Единствено Албания е по-благосклонна към българите живеещи на нейна територия, но България е пасивна и в този случай.
Вместо да подписваме Меморандум за транспортен коридор между Солун и Русе да бяхме подписали Договор за приятелство, добросъседство и сътрудничество между Република България и Република Гърция, в който да е уточнено, че правата и свободите на българите в Гърция са гарантирани и защитени.
Но не можем да искаме прекалено много от управляващата класа в България.
Те само толкова си могат!
Положителните им качества са корупция, некомпетентност, зависимости, рекет, кражби, шуробаджанащина, псевдопатриотизъм, чуждопоклонничество ...
Дай Боже всекиму такива политици!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Източници:
Ципрас: България и Гърция могат да свържат ЕС и Русия
Борисов щастлив премиер - спира магистрали, мести гробове...
Нефтопроводите от Бургас – амбиции и реалност
Пламен Русев: Отказът на България от "Бургас-Александруполис" има само политически цели
Геополитика на пропагандата
ВМРО: България без цар може, но без АЕЦ - не!
Българските помаци в Гърция отчаяно се съпротивляват на турцизацията
На 6 септември 2017 г. беше подписан Меморандум за изграждане на транспортен коридор между България и Гърция.
"Документът регламентира развитието на железопътната връзка "Солун-Кавала-Александруполис-Бургас-Варна-Русе".
Проектът е на стойност малко над 1 милиард евро.
Все още не е ясно откъде ще дойде финансирането за него, но надеждите са коридорът да бъде завършен в следващите 10 години, заяви транспортният министър Ивайло Московски, който подписа меморандума от българска страна.
Московски беше част от българската делегация в Кавала, водена от премиера Бойко Борисов."
След тази новина най-логичният въпрос е:
Възможен ли е транспортен коридор между България и Гърция и какво ще се пренася по него?
Първо, няма пари за изграждането на този транспортен коридор.
Гърция е фалирала, а България пари няма.
Не е ясно кой ще плати сметката, а ако няма средства няма да има и коридор.
Второ, какво ще се транспортира по този транспортен коридор при положение, че благодарение на САЩ и Плевнелиев България е в лоши отношения с Русия.
Нищо не може да се транспортира от Руската федерация през Черно море, защото има санкции заради анексирането на Крим и де факто ембарго.
Може би евентуално може да се транспортира втечнен американски шистов газ от Солун, Кавала и Александруполис към Русе, Варна и Бургас.
Но България нищо не печели от това, защото шистовия газ е по-скъп от конвенционалния газ.
Трето, по тези бъдещи жп линии могат да се транспортират нефт, газ и стоки, но могат да се прекарват и войски - на НАТО, на САЩ ... на който дойде.
Този нов транспортен коридор е много "удобен", защото заобикаля Дарданелите, Мраморно море и Босфора, които Турция може да затвори по всяко време по едноличното желание на президента Ердоган.
Управляващите от ГЕРБ и Патриотичния фронт засега не са казали дали този транспортен коридор нарушава сигурността на България.
Четвърто, преди време между България и Гърция имаше договор и за нефтопровода "Бургас-Александруполис", но той не беше реализиран на практика.
Проектът беше спрян лично от Бойко Борисов, както той се похвали през 2012 г. по време на отчетно-изборното събрание на младежката организация на ГЕРБ:
"За да не бъде голословен той припомни намесата на управляващите по отношение на ГМО, АКТА, закона за животните, закона за горите, шистовия газ."Кой спря Бургас- Александрополис? Спрях магистрала с месеци, за да излюпят щъркелите и в момента там сме сложили километри мрежи, за да не прелети някое птиче и да го удари ТИР. Спирам Струма, спирам Марица, спирам Тракия, местим гробове, правим музеи, пресаждаме блатни кокичета, когато се налага", добави още Борисов."
Освен Бургас-Александруполис нереализирани останаха и нефтопроводите "Бургас-Вльора", "Набуко", "Южен поток" и проекта АЕЦ "Белене".
Не е сигурно и изграждането на Транспортен коридор 8 между Бургас и Дуръс (Драч), въпреки подписания Договор за приятелство, добросъседство и сътрудничество между Република България и Република Македония.
Остава без отговор въпроса какво (или кой) накара Бойко Борисов да спре изграждането на нефтопровода "Бургас-Александруполис".
През 2011 г. в предаването "Неделя 150" на БНР бившият директор на "Бургас-Александруполис БГ" Пламен Русев заяви, че: "Решението страната да се откаже от проекта "Бургас-Александруполис" е политическо, а не икономически мотивирано".
Дали външни или вътрешни сили накараха лидера на ГЕРБ да спре всички енергийни проекти свързани с Русия можем само да гадаем.
Факт е, че много се изписа и изговори, за да се стигне до тук.
Това беше целенасочена политика на пропаганда и резултатите са налице.
Изводът е, че благодарение на калпавото управление на ГЕРБ през последните 9 години в България не се строи енергийна инфраструктура.
Сега се подписа един Меморандум, който няма финансово и икономическо покритие.
Най-лошото е, че ГЕРБ и Патриотичният фронт, които от пет месеца управляват страната не казаха и дума на гръцките управляващи за защитата на правата на българите в Гърция.
Не само на българите емигрирали в Гърция, но и местното българско християнско и мюсюлманско население в областите Македония и Тракия.
Българските помаци в Гърция отчаяно се съпротивляват на турцизацията, а политиците в България нищо не правят по въпроса.
Могат да им изпратят учители, учебници и дори да им дадат българско гражданство, за да защитят правата им.
Това обаче не е приоритет за Бойко Борисов и компания.
Но управляващата коалиция ГЕРБ-Патриотичен фронт не може да гарантира правата на българите в България, какво остава в чужбина.
В Турция например на българите им е забранено да изучават български език.
Затова на последните избори ЦИК се изгавриха с гласоподавателите в Турция, когато ги накараха собственоръчно да попълват декларациите си.
В Сърбия българите не могат да учат на български, защото сръбската държава с години бави издаването на учебници на български език.
Единствено Албания е по-благосклонна към българите живеещи на нейна територия, но България е пасивна и в този случай.
Вместо да подписваме Меморандум за транспортен коридор между Солун и Русе да бяхме подписали Договор за приятелство, добросъседство и сътрудничество между Република България и Република Гърция, в който да е уточнено, че правата и свободите на българите в Гърция са гарантирани и защитени.
Но не можем да искаме прекалено много от управляващата класа в България.
Те само толкова си могат!
Положителните им качества са корупция, некомпетентност, зависимости, рекет, кражби, шуробаджанащина, псевдопатриотизъм, чуждопоклонничество ...
Дай Боже всекиму такива политици!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Източници:
Ципрас: България и Гърция могат да свържат ЕС и Русия
Борисов щастлив премиер - спира магистрали, мести гробове...
Нефтопроводите от Бургас – амбиции и реалност
Пламен Русев: Отказът на България от "Бургас-Александруполис" има само политически цели
Геополитика на пропагандата
ВМРО: България без цар може, но без АЕЦ - не!
Българските помаци в Гърция отчаяно се съпротивляват на турцизацията
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!