biggeorge Party Zone

вторник, 20 октомври 2015 г.

Десетте най-здравословни храни от А до Я

Десетте най-здравословни храни от А до Я





1. Бадеми
Бадемите са пълни със здравословни мононенаситени мазнини, а съдържат и протеини, фибри, калий и калций.
Богати са и на витамин Е и помагат за понижаването на нивото на холестерола.
Освен това бадемите намаляват риска от сърдечни заболявания и диабет и имат противоракови свойства.

2. Боровинки
Боровинките съдържат мощни антиоксиданти и понижават нивото на "лошия" холестерол.
Боровинките понижават риска от сърдечни заболявания и рак.
Също така боровинките подобряват зрението и функциите на уринарния тракт, както и имат противовъзпалителни свойства.

3. Броколи
Броколите са пълни с витамин С, калций и фолиева киселина, както и с бета-каротин, желязо, магнезий, калий и цинк.
Богати са и на разтворими фибри и имат малко калории.
Броколите имат противоракови свойства, предпазват от остеопороза и понижават високото кръвно налягане.

4. Домати
Доматите са богати на ликопен - антиоксидант, който предпазва от рак.
Пълни са и с витамините А и С, както и с калий.
Те понижават холестерола, риска от развитие на сърдечно заболяване и подобряват здравето на простатата.

5. Зехтин
Зехтинът съдържа мононенаситени мазнини.
Те понижават риска от сърдечни заболявания, атеросклероза, диабет, рак на дебелото черво и астма.
Най-добрият зехтин е екстра върджин - той съдържа най-много полифеноли и е най-малко преработван.

6. Кисело мляко
Киселото мляко съдържа Лактобацилус булгарикус и Стрептококус термофилус.
Те подпомагат имунната система, борят се с инфекциите и подобряват здравето на храносмилателната система.
Киселото мляко е и източник на калций и витамини от група В.

7. Сладки картофи
Сладките картофи са богат на хранителни вещества зеленчук, който съдържа големи количества фибри, калий, витамини А и С.
Сладките картофи също така са пълни с антиоксиданти и са с противовъзпалителни свойства.
Те стабилизират нивото на кръвната захар като по този начин, освен всичко останало, поддържат чувството за ситост за по-дълго време.

8. Спанак
Спанакът е особено подходящ за хора, страдащи от анемия, а консумацията му понижава риска от рак и сърдечни заболявания.
Богат е на антиоксиданти и витамините А, С и К, както и на калий и фолиева киселина.
Спанакът е една от най-здравословните храни, която може да се консумира - не много други продукти могат да се похвалят със същата питателност в минимално количество калории.

9. Сьомга
Сьомгата е пълна с полезните за сърцето омега-3 мастни киселини.
Te се свързват с понижения риск от внезапна смърт от сърдечна недостатъчност, от влошаване на паметта и болестта на Алцхаймер.
Сьомгата е сред храните, които контролират симптомите на различни заболявания - от депресия до артрит.

10. Ябълки
Ябълките помагат за понижаването на холестерола и предпазват от много видове рак.
Носят и здравни ползи, свързани с много други състояния като болестта на Алцхаймер, астма и диабет.
Ябълките са богати на антиоксиданти и съдържат много витамин С и фибри.