biggeorge Lyrics

понеделник, 28 януари 2013 г.

Казах ли ви,че така ще стане на референдума!

Казах ли ви,че така ще стане на референдума!
За или против българската политикрация?!?

Казах ли ви,че така ще стане на референдума!
Всички са победители,всички са доволни от резултата,всички се плюят едни други ...
Дори и да бях отишъл да гласувам(без значение как!),дори и избирателната активност да беше стигнала 60-70 %,дори и 51 %(от 60-70 %) да бяха гласували с "Да"(или с "Не") резултатите от този(или от който и да е друг) референдум по никакъв начин не обвързват политиците с реални решения и действия.
И хиляда референдума да проведем - все тая!
Сега ще си го преместят от единия крачол в другия и ще си продължат с далаверките и т. н.,и. т. н.
Му-ха-ха!
Много са хитри,а?
Голям кеф,а!?!
Политик да си в днешно време!
Вината е на политиците,че обезсмислиха самия референдум.
Ако бяха формулирали правилно въпроса резултата щеше да е съвсем друг.
Хората просто осъзнаха,че ги правят на глупаци и се отказаха да участват в тази шарада.
Жалко е,че опошлиха първия демократичен референдум.
Сега политиците ще кажат:"Е,ми,хората не искаха да гласуват,за какво да правим референдуми и да хабим пари ... повече никога няма да направим референдум!".
А хората ще останат с усещането,че са били използвани за политически цели и ако има следващ референдум той ще е с още по-ниска избирателна активност.
В крайна сметка спечелиха политиците,а загуби демокрацията.
Ето затова не исках да гласувам,но дори и негласувайки пак ме използваха за политическите си цели - и Меглена Кунева,която си приписа,че тя ме е накарала да не гласувам,и Цветан Цветанов,който каза,че съм гласувал с "Не",защото не съм гласувал,и Сергей Станишев,който казах,че съм гласувал с "Да",защото не съм гласувал.
Дори и да бях гласувал с "Не",защото така съм си решил Бойко Борисов щеше да каже,че той ме е накарал да гласувам с "Не".
Дори и да бях гласувал с "Да",защото така съм си решил Сергей Станишев щеше да каже,че той ме е накарал да гласувам с "Да".
Реално погледнато излиза,че не съм взел самостоятелно решение,а политиците са ме накарали да направя или да не направя нещо.
Това означава,че в България няма демокрация.
Има политикрация - управляват политиците и вземат вместо нас решения,дори и когато сами трябва да вземем решение за собствената си съдба.
Получава се така,защото системата е така измислена,че при контакт с реалните хора-политици да се изражда гротескно.
Това се опитах да ви обясня,но никой не ме разбра!
АЕЦ са безопасни,докато в тях няма хора,които да забъркват проблеми.
Замислете се кой причинява катастрофите по улиците - колите или хората в тях.
Всяка технология и система се превръща е проблем,когато е направена така че да е в конфликт с човешката природа.
Затова и ви препоръчвам книгата "Човешкият фактор".
Ким Висенте обяснява как точно могат да се променят нещата - технологиите и системите трябва да се нагодят към човешката природа,за да няма конфликт и инциденти.
Това важи и за политическите системи.
Ето защо в Швейцария нямат проблем с политиците си - защото наистина имат пряка демокрация.
А при нас парламентарната демокрация(която по дефиниция си е хубава,но ...) на практика се изражда в политикрация.
Е,не е ли така?
Според мен следващият референдум трябва да е на тема:"За или против българската политикрация?!?".
Или казано по друг начин:"За или против полупрезидентска република?","За или против мажоритарни избори?","За или против пряката демокрация,осъщестявана чрез електроннни референдуми?" и "За или против задължителното гласуване?".
Ето това са въпроси за референдум,а не "За или против забраната за пушене на закрито?".
Не,че и пушенето не е важно,но цигарения дим не е от такова значение като промяната в конституцията.
Използваха ли ни политиците за своите си политически цели?
Как тълкувате резултатите от референдума?
И в крайна сметка до кога ще ни правят на глупаци?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Източник:Казах ли ви,че така ще стане на референдума!

2 коментара:

  1. Но трябва да се участва в референдумите, това е пряка демокрация. Негласуването означава, че не ни интересува какво става, кой ни управлява и какви решения взема.

    ОтговорИзтриване
  2. Така е, трябва да се участва в референдумите, но абсолютно всички, а не само партийния електорат. ;)

    ОтговорИзтриване

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!