biggeorge Lyrics

вторник, 14 август 2012 г.

Ботев ли създаде дискриминацията в училище?!?

Ботев ли създаде дискриминацията в училище?!?
Или защо ровим в кокалите на националните ни герои?

Преди няколко дни видях една публикация,от която първоначално се възмутих,а след няколко минути четене се развеселих.
Шегата с националния идол Васил Левски е леко безвкусна,но е ясно,че е пародийна новина.
Тези дни обаче в Интернет и в медиите се развихри малка буря около друг революционер и неговото творчество - Христо Ботев.
На мен веднага ми стана ясно,че и тази новина е тотална измислица,но първоизточника на информацията е изключително сериозния доклад на Комисията за защита от дискриминация.
Ще цитирам статията във Вести.бг,където са предали същността на изследването:"Основният налагащ се извод в направено изследване на училищните програми е,че училището е изключително пасивно по отношения на различията.КЗД твърди, че е "има много ясна тенденция училището и учителите да не противодействат по никакъв начин нито на формиращите се предразсъдъци, нито на вече съществуващите такива, нито на дискриминационните нагласи".".
Казано с прости думи:като цяло учебния материал по История и Литература в училищата не се е променил,но от 1990 насам този материал става причина за насаждане на омраза и дискриминация в и между децата,защото се е променил начина на преподаване.
За тези,който не знаят какво е дискриминация ето малко информация!
И понеже аз не обичам сухите приказки ще дам един личен пример!
Аз съм роден в район с турци.
Когато пораснах с родителите ми се преместихме в район с цигани - християни и мюсюлмани,който се самоопределят като турци.
Местното българско население мрази изключително много турците,но приема радушно циганите,дори и тези,който се самоопределят като турци.
Когато обаче срещнат бял турчин омразата им избликва с все сила.
Моят род е български или поне аз така си мисля.
Не,че има значение!
Но за съучениците ми,който кой знае от къде знаеха,че съм роден в район с турско население имаше значение дали съм или не съм турчин.
Никой никога не ме попита директно в очите:"Ей,Георги,ти турчин ли си,бе?".
Зад гърба ми се носеха какви ли не легенди - че съм обрязан,че баща ми и майка ми са турци,че дядовците ми са турци.
Лошото беше,че учителите ми - класни и други не вземаха никакви мерки,за да ограничат тези брожения!
След като им писнеше да ме наричат турчин съучениците ми започваха да си измислят какво ли не:
"Георги е женен с деца - те са в едно турско село,а той тук си живее като ерген!"
"Георги е гей!"
"Георги е сектант!"
"Георги е спинозен!"
"Георги е луд!"
"Георги е агресивен и трябва да бъде изключен!"
Някои неща ги подминавах с насмешка,други ме засегнаха дълбоко,защото оказаха влияние върху живота ми,още повече,че се разпространяваха от хора,които смятах за близки.
Децата по принцип са много жестоки,но неправилно проведеното възпитание и образование и слабият контрол имат още по-негативен ефект върху начина им на мислене.
Ще дам още два примера за ненормалността на българската образователна система.
Работя с хора с ниско образование.
При мен идват цигани и българи,които дори нямат средно,а какво да говорим за висше.
Онзи ден дойде един човек и го попитах какво образование има.
Той каза:"Имам седми клас!".
Питах го:"Можеш ли да четеш и пишеш?".
Отговорът му беше категоричен:"Не!Само ме водеха по списък,но не ходех на училище!".
Направо онемях!
...
Днес дойде една отрудена селска жена.
Попитах я какво образование има,а тя каза,че е учила до осми клас.
Тъкмо щях да я похваля,че това е добре за нея и за бъдещото й развитие и тя ми обясни,че документи има само до 6 клас,защото видиш ли за следващите класове данните й от училището били изчезнали.
Дрън-дрън,та пляс!
Всички досиета на завършилите се пазят от 30 до 50 години.
Няма как да са й изгубили документите - просто хората в училището,където е учила искат да я спрат да се развива по-нататък.
Без завършен седми клас тя не може да учи средно или да кандидатства по програми,или каквото и да е!
Ето това е българското образование - шуробаджанащина,дискриминация и ниска образованост на завършващите.
Не искам да виня никого и да соча с пръст,но според мен тези проблеми се дължат на факта,че повечето от по-възрастните учители са били част от репресивния апарат на ДС преди 1989 година и сега бавно,но сигурно продължават да вършат своята разрушителна дейност върху българското общество.
Много ми е любопитно какви ли ще бъдат резултатите,ако Комисията по досиетата направи проверка за принадлежност към ДС на всички хора,част от системата на МОМН.
Както и да е!
Докато не се променят отношенията между учениците,учителите и родителите нещата няма да се оправят!
Възпитанието и образованието са взаимно свързани процеси и участниците в тях трябва да положат едновременни усилия,за да се въздейства на децата в правилната посока.
Самостоятелните действия няма да имат ефект.
За изтърваните поколения сега ще се създават много нови услуги,с които да се компенсират пропуските - това е загуба и за хората,и за държавата.
Дано поне се вземат мерки да се предотврати бъдещото създаване на необразовани и невъзпитани хора,защото това се превръща в масово явление!
А на г-жа Йоана Томова - председател на Съвета на директорите на най-голямото българско книгоиздателство "Просвета" ще кажа само едно:
"Браво,госпожо Томова!Много ви бива да палите словесни пожари!Сега остава да изчакате и пожарникаря Бойко да дойде и да ги угаси,и ще спите спокойно,че сте си свършили добре работата!".
Бури в чаши с вода!
Та така ...
Да живее неграмотна България!
...
И сега какво следва от тук нататък?
Ясно е,че Ботев и Левски остават в учебниците,но дали ще си останат само там или най-накрая ще влязат в главите на учениците?
До кога учителите ще мрънкат за заплати,а учениците ще мрънкат за оценки,вместо заедно да мрънкат за знания?
Ще се спре ли дискриминацията и насаждането на омраза или за в бъдеще все повече ще ни е страх,докато минаваме край училищата?
Кой е виновен за създалата се ситуация - учениците,родителите,учителите или управляващите?

Добре,че Бойко е тук,за да угаси пожарите и да ни спаси от собствената ни простотия!
Само че кой ще ни спаси от неговата?!?
--------------------------------------------------------------------------
Източник:Ботев ли създаде дискриминацията в училище?!?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!