biggeorge Lyrics

вторник, 19 ноември 2019 г.

Свята ли е Коледа?

Свята ли е Коледа?
Кой се е родил на 25 декември - Дядо Коледа или Иисус Христос?

Всяка година през ноември и декември слушам колко свята е Коледа.
Само че истинският празник е Рождество Христово и се отбелязва на 25 декември.
На тази дата се е родил Иисус Христос, а не ... Дядо Коледа.
Също така 24 декември е Бъдни вечер, в която християните се подготвят да посрещнат Рождество Христово.
А Коледата е езически празник.
Свързва се с размяна на подаръци в семейството, както и с подаръци от Дядо Коледа и други митични персонажи.
Дядо Коледа (също Дядо Мраз), известен по света още като Санта Клаус, свети Николай и Крис Крингъл, е едновременно историческа и митологична личност, чието име се свързва с носенето на подаръци на Коледа.
Според мен трябва да се прави ясна разлика и да се разграничат двата празника в съзнанието на хората.
Християнските празници Бъдни вечер и Рождество Христово от една страна и Коледа от друга страна.
Рождество Христово и Коледа не са едно и също и между тях няма знак за равенство.
В последно време чувам как хората си честитят Коледата, вместо да си честитят Рождество Христово.
Така погледнато излиза, че празнуваме раждането на Дядо Коледа.
Прав ли съм в разсъжденията си?
Свята ли е Коледа?
Кой се е родил на 25 декември - Дядо Коледа или Иисус Христос?

Спомням си като бях дете имаше една песен, в която се пееше за святата Коледа.
Отново е Коледа
Като бях малък тази песен много ми харесваше, но сега леко ме дразни.
Дразнят ме и глупостите, които се дрънкат по медиите за святата Коледа.
Ако в някакъв момент на 25 декември започнем да празнуваме раждането на Дядо Коледа, аз ще стана атеист.



П.п.: Също така много е досадно на всяка Коледа по милион пъти да пускат песента на Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You.
Марая Кери други песни няма ли?
И като цяло няма ли други коледни песни?

И накрая ... много е тъпо на връх Нова година по телевизиите да пускат песента на ABBA - Happy New Year.
Тази песен е с толкова тъжен текст и е напълно неподходяща за началото на новата година.
По-добре по телевизиите да пуснат едно дунавско хоро.
То поне е българско и носи позитивна емоция.
Макар че някои хора ще ги е срам да играят хоро, понеже са се поевропейчили.
Дико Илиев - Дунавско хоро
Пожелавам ви приятно изкарване на празниците, каквито и да са те.
--------------------------------------------------------------------------
Източник: Свята ли е Коледа?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!