biggeorge Party Zone

понеделник, 30 март 2015 г.

Мтел променят условията на Прима в ущърб на потребителите!

Получих смс със следния линк: http://m.mtel.bg/prima , в който Мтел определя нови условия на Прима.
Писах на Мтел да ги питам правилно ли съм разбрал условията и ми казаха, че заключенията ми са 100 % правилни.
Ето ги и тях:
Прима картата има три различни състояния:
1. До 26 април 2015 г. - 10 лева бяха достатъчни да се удължи срока на валидност на Прима картата(и валидността на сумата в нея) с една година.
2. След 27 април 2015 г. с Прима карта презаредена до 26 април 2015 г. включително - валидността на сим картата е една година, а валидността на сумата - 90 дни от последната активност(смс, обаждане ...).
Това състояние на Прима картите ще остане, докато не изтече валидността на сим картите и се наложи ново презареждане.
В момента на презареждането се минава в третото състояние.
3. След 27 април 2015 г. с Прима карта презаредена след 27 април 2015 г. включително - валидността на сим картата е една година, а валидността на сумата - 90 дни от последното презареждане.
До 26 май 2016 г. всички Прима карти ще бъдат в третото състояние.
Ако искаш да ползваш Прима карта за 1 година(365 дни) ще трябва да направиш 5 презареждания с по 6 лева.
На всеки 89 дни ще зареждаш нова сума, за да запазиш старата.
Обаче понеже има натрупване на суми, за да не изгорят парите "случайно" ще ти се наложи да пращаш смс-и и да правиш обаждания.
Т.е. с този ход Мтел стимулират не само внасянето на пари, но и активността по сим картите.
Освен това се стимулира сключването на договори от потребителите.
А какво ще прави баба Гицка от Долно Нанагорнище, която има телефон с Прима карта за спешни случаи, когато дойдат апашите, а сумата е 0 лева, защото са минали повече от 90 дни от последното презареждане?
За да не стават "случайни" изгаряния на суми е задължително поне седмица преди да изтече валидността на сумата да се получава смс с уведомление, че идва края на срока и е нужно ново презареждане.
Никъде не прочетох, че ще има подобна безплатна услуга.
Също при справки на *101# трябва да се изписва не само валидността на картата и стойността на сумата(както е сега), но и валидността на сумата.
Не знам дали някой от Мтел ще прочете това, което съм написал, но моето мнение, че правите грешка като разделяте валидността на картата и на сумата в нея.
Искате повече пари и по-голяма сигурност на плащанията(чрез сключване на договори), но аз няма как да имам сигурност, че ще имам работа и заплата, с която да ви платя сметката.
Аз длъжник никому няма да бъда.
Така че ще си остана с Прима карта, ще внасям по 6 лева на всеки 89 дни(ако трябва ще си направя график, за да планирам следващото внасяне и само за това ще мисля през всичките 89 дни, за да не забравя!) и пак ще си ползвам номера.
Ако пак промените условията и направите валидността на сумата в сим картата по-малка(примерно 30 дни или колкото там си решите) ще си сменя оператора.
Искате от нас да сме коректни към вас, бъдете коректни и вие към нас като потребители.
За последните 11 години съм ползвал Прима картата, точно защото не беше обвързваща.
Моята Прима карта я ползвам само за спешни случаи.
Като искам да кажа нещо на някого ще отида в хоремага или на селския мегдан и ще си говорим на живо, без такси и сметки.
Селски смс-и си пращаме като си викаме от единия край на селото до другия - то се чува, за Бога!
Ако не ме чуят ще се кача на каруцата и сам ще ида до където си искам.
Виж в София това трудно може да стане.
Там каруците са с твърде много коне и магарета зад волана и е трудно да се разминеш с тях.
Мтел, простете иронията ми.
Поне не ви обиждам като другите хора.
За да имате успех мислете за потребителите, а не за парите.
Парите следват хората, а не обратното.

След като хората имат нужда от необвързваща услуга и вие не им я доставяте ще се намери някой друг, който да я даде и то на по-изгодни условия от вашите.
И след това не ревете по телевизията, че бизнеса ви е фалирал.
Да не кажете, че не съм ви предупредил!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Източник: Prima - срок на валидност на сумата

11 коментара:

  1. Такава групост за първи път ми случва.Досега ползвах Прима защото ме устройваше,но сега ще си помисля дали да остана в Мтел.Най-вероятно Виваком ще е новия ми оператор.Не искам да пълня гушките на милиардери ,а аз да се чудя как да свържа двата края и от къде да икономисам някоя стотинка.

    ОтговорИзтриване
  2. ......... Господа и дами от оператора ЕМТЕЛ....Мислете с акъла си....Народа го е казал от давна:....ЛАКОМ ГЙЗ...ГЛАДЕН СЕРЕ....????????????.........

    ОтговорИзтриване
  3. A да не говорим,цената на 1 мин. разговор при м тел е най-скап и не е променяно от години.Стига рекет-напред кам ДРУГИ оператори-дал Бог !!!

    ОтговорИзтриване
  4. За съжаление Мтел няма да променят намеренията си и ще разделят валидността на сим картата и на сумата в нея.
    Ходих в един от магазините на Мтел и там ме информираха за новите условия.
    Това, което направих е да си внеса пари в Прима картата преди 26 април.
    Така валидността ми се удължи с 1 година.
    Няма да внасям нови пари през този период.
    Само веднъж месечно ще провеждам по един разговор или ще пращам по 1 смс, за да не изгубя парите в картата.
    След като мине едногодишния период няма да имам друг избор и ще трябва да инвестирам по 6 лева на всеки 90 дни.
    Това е!
    Другият вариант е да се преместя в друг оператор, но то ще е от трън, та на глог.

    ОтговорИзтриване
  5. Разбира се тези нови условия на М-тел не ме устройват и затова смених оператора с Виваком, където сроковете са една година. Последва съответния проблем с М-тел-ци - не желаят да ми възстановят сумата остатък от примата след смяната на оператора...
    Смятам да уведомя за това своеволие на М-тел Комисията за защита на потребителите, както и омбудсмана ни!
    Някой има ли по-добра идея?
    Предварително благодаря за допълнителна информация!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Освен в Комисията за защита на потребителите и Омбудсмана можеш да подадеш жалба и в Комисията за регулиране на съобщенията.
      КРС контролира мобилните оператори.
      Можеш да пишеш и до Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения към Народното събрание, макар че те едва ли ще обърнат особено внимание.
      Аз имам един въпрос към теб:
      След като си смени оператора сега на договор ли си или пак си на предплатена услуга?

      Изтриване
    2. Анонимен11 май 2016 г., 9:42

      Има ли смисъл от оплаквания във всички тези инстанции, които изредихте?! - НЯМА. Нали затова и си позволяват да се гаврят с хората както си искат...

      Изтриване
    3. Има смисъл да се оплачеш, защото това е единствения начин да се противопоставиш на системата.
      Докато не го направиш проблема няма да се реши.
      Няма как от само себе си да се случват нещата.

      Изтриване
  6. Моите почитания към автора на блога за проявеното усилие да вникне в четенето и разумяването на правилата и без това излишно (и сякаш нарочно) усложнено написани и човешки разбираемо да ни ги поднесе.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за добрите думи! :)
      Чест и почитания! (bow)

      Изтриване
  7. От години ползвам по една предплатена карта и на трите оператора. Когато Глобул се прекръстиха на Теленор и тихомълком без никакво предизвестие си смениха условията, постоях още малко с тяхната карта и я закрих, както и закрих още 2 подобни карти, които ползваха жена ми и майка ми, така че Теленор изгубиха трима клиенти. Когато М-тел направиха същото, оставих номера си просто защото много познати ми го знаят и ме търсят на него, но не го зареждам с месеци, нищо че сумата гори, защото през това време говоря с вивакомската, с която хем имам огромно количество минути , които ми ги дават с всяко зареждане, хем от презарежданията междувременно вече са се натрупали към 50-60 лв.
    Така че и М-тел почти ме изгубиха като клиент. Ако и Виваком направят същата простотия, тогава ще реша как ще постъпя в зависимост от тогавашната ситуация на пазара. Вярно, надали на М-тел и Теленор им пука за малките суми и малките клиенти като мен, но аз със сигурност не съм единствен и така, вместо да продължават да взимат от такива като мен по малко, сега вече взимат само нищо.

    ОтговорИзтриване