biggeorge Lyrics

неделя, 18 януари 2015 г.

Аз съм човек!

Аз съм човек!
Бъдете и вие!

Не приемам хора да бъдат убивани, само защото са си позволили да обидят Бог или Пророка му.
Но и мюсюлманите по целият свят са прави, че е обидно да се шегуват с религията или културата им.
Обаче има начини това да се покаже.
Толкова ли няма карикатуристи-мюсюлмани, които да отвърнат на карикатурите с карикатури?
Защо е нужно да се ползват оръжия?
Защо трябва да умират хора?

В крайна сметка съдник за богохулстването е самия Бог, а не хората.
Това, което се случи в Париж е несъразмерно голяма контрареакция, която само показва колко невъзпитани са терористите и как не могат да контролират емоциите си.
Което според мен ги приравнява на дивите животни.
Но това е и много хитра пропаганда.
Защото във века на комуникациите привърженици се печелят именно по този начин.
Да не говорим, че тероризмът създава своя изроден огледален образ - ксенофобски и националистически групи из цяла Европа.
Когато падна комунизма си мислехме, че с тоталитаризма е свършено.
Днес сме много по-близо до диктатурата, отколкото преди 25 години.
За да се предпазят от тероризма държавите издигат в култ полицейщината, което обаче също е диктатура.
Т.е. опитваме се да преборим едно зло с друго и правим компромис като приемаме по-малката злина.
А дали е по-малка?
В момента няма как да знаем, бъдещето ще покаже.
Но страхът от тероризма подхранва чувствата на омраза към различните, колкото и да се правим, че не е така.
С всяка изминала година светът стават все по-разединен, което е добре за антиглобалистите.
Как да се справим с тероризма, без да превърнем демокрацията в високотехнологично тоталитарно общество?
Това може да се случи пак с разделяне - чрез граници, огради, барикади.
Разделяне на Изток и Запад, на християни и мюсюлмани, на полицейски и тоталитарни държави.
Разликата между едните и другите обаче ще е нулева, защото обикновените хора навсякъде искат едно и също - нормален живот, бъдеще за децата си, човешко отношение.
А в едно ненормално време, в свят вторачен в различията си няма как да има нормалност, бъдеще и човечност.
Ще има насилие и смърт.
Като в Украйна, Сирия, Либия, Ирак ...
Като във Франция.
Така ще е навсякъде.
И никой днес не се замисля какви деца ще се отгледат и възпитат в това болно време.
А тъкмо от тях един ден ще зависи света и ако те са с диктаторско мислене нищо добро не ни очаква.
Децата ще станат такива, защото в едни страни ги учат да мразят, а в други - да убиват.
Но един ден същите те ще трябва да създадат семейства, да отгледат свои деца или да се погрижат за болни, а те няма да го направят, защото единственото, което ще знаят е как да убиват.
Затова не мразя никого.
Не ме мразете и вие, каквито и да сте.
Аз не само съм Шарли, аз съм човек!
Бъдете хора и вие!
Zazie - Je Suis Un Homme


Zazie - Je Suis Un Homme

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!