biggeorge Lyrics

вторник, 8 април 2014 г.

Да уволним ли държавните служители?

Да уволним ли държавните служители?
За или против?

Реформи в държавната администрация!
1. Трябва ли да уволним държавните служители?
1.1. Да.
1.2. Не.
1.3. Не знам и не ме интересува.
2. Трябва ли да създадем електронна администрация?
2.1. Да.
2.2. Не.
2.3. Не знам и не ме интересува.
3. Възможно ли е да създадем електронна администрация в България?
3.1. Да.
3.2. Не.
3.3. Не знам и не ме интересува.


Първо въпросите :
Чудя се трябва ли да уволним държавните служители?
Възможно ли е в България да се създаде електронна администрация?
Или това е невъзможна задача?
Кога ще влезем в крак с новите технологии?
Как успяха да го направят в Естония и защо ние не можем?

Ето защо ви питам :
Днес излезе следната новина:
"Държавните служители готови на бунт заради идеята сами да си плащат здравните вноски. Предложението е на здравния министър Таня Андреева. Според нея то трябва да влезе в сила от догодина.
В момента държавата покрива 4-процентната вноска на всеки държавен служител. Но ако се прехвърли това задължение към работника - това ще означава, съответно 4 процента намаление на заплатите на държавните служители."

Отново днес при мен седна една жена - българка, около петдесет годишна.
На външен вид изглеждаше добре.
Започнах да пиша в документите й, а тя се наведе към мен и ми каза: "Какво ми пишете?".
"Моля?" - помислих си аз.
Прииска ми се да й кажа: "Госпожо, седнала сте на стола пред бюрото ми. Аз като администратор имам правото да пиша в документите ви или да ви пращам, в която институция е нужно, за да ви реша проблемите!".
Започнах културно и възпитано да й обяснявам какво съм й написал, а тя ми вика: "И все пак не ми казахте какво ми написахте?".
Подразних се, че ми държи сметка за нещо, което не е в нейна вреда и като видях, че преди мен колегите са й писали други неща започнах да й задавам различни въпроси.
А тя взе да мрънка: "Ама защо ме тормозите така, колегите ви не се държат по този начин!".
Попитах я директно: "За какво сте се регистрирали в нашата администрация?".
А тя отговори: "Ами за социални помощи, а и си чакам пенсията ...".
Аз пак се издразних: "Помощите са в Социални грижи, а пенсиите в НОИ!".
Тя все да мрънка: "Ама аз ще получа ТЕЛК-ово решение, болна съм, чакам пенсия, не искам(опа-а-а!) ... всъщност не мога да работя ...".
Аха-а-а ... и тук вече ми просветна!
Като е видяла, че пиша нещо, понеже почерка ми е нечетлив, не е успяла да разбере какво съм написал и се е уплашила, че ще я накарам да работи.
Няма ТЕЛК-ово решение, няма и да получи, защото няма никакво заболяване.
Прави се на луда, за да не я накара някой да работи.
Надява се, че ще получи пенсия и ще може да смуче от държавата.
В крайна сметка й попълних документите и я пратих да си ходи по живо, по здраво.
Надявам се, че другият път ще седне при някой от другите колеги, защото за мен тя е нежелан клиент.
Хората се молят на работодателите да получат работа, а тя се чуди как да не работи, но да получава пари на аванта.
В крайна сметка получи отсрочка и вече е на една стъпка по-близо до мечтаната пенсия.
След днешната случка съм убеден, че цялата държавна администрация е излишна.
Досега само го подозирах, но вече съм 100 % сигурен.
Цялата административна дейност може да се извършва през Интернет и такива номера: "Не искам да работя, искам помощи и пенсия!" просто няма как да минат в една електронна система.
Тази бумащина и бюрокрация може да бъде премахната и всичко да се случва онлайн.
Ще се спестят толкова много средства, че държавата ще излезе на печалба.
Освен това корупцията ще бъде сведена до нула.
Да не говорим, че пиявиците, които сега са се вкопчили в цицките на държавата моментално ще бъдат отбити.
По този начин "дупките" в обществото ще изчезнат.
Звучи грозно, но това е истината.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Източник: Да уволним ли държавните служители?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!