Задачка-плачка!
Какво е решението на задачата, в която живеем?
=====================Цитат=====================
Вчера ми зададоха следната задача за първолаци:
Двама еднокраки инвалиди отишли да си купят обувки в един магазин.
Понеже единия нямал ляв крак, а другия десен крак си купили един чифт за двайсет и пет лева и си го разделили на две.
Тръгнали си, но продавачката размислила и решила да им направи отстъпка от пет лева, защото са инвалиди.
Извикала едно циганче, което се мотаело пред магазина и му казала: "Виждаш ли онези сакати хора. Ето ти пет лева, дай им ги.".
Цигането тръгнало след инвалидите и решило да задържи два лева за себе си.
Отишло при тях и на всеки от двамата дало по лев и петдесет стотинки.
Всеки от инвалидите платил по дванайсет лева и петдесет стотинки за обувките.
Дванайсет лева и петдесет стотинки минус лев и петдесет стотинки е равно на единайсет лева.
Двама души по единайсет лева е равно на двайсет и два лева.
Но като извадим от общата сума двата лева, които циганчето задържало за себе си се получават двайсет и три лева.
Къде се губи този лев?
Отговорът е: никъде не се губи лева.
В единия случай от 25-те лева вадим 3-те лева, останали след кражбата на 2-та лева, а в другия случай вадим 2-та откраднати лева.
Сметката показва, че инвалидите са платили по 12,50 лв. за обувка, получили са отстъпка по 2,50 лв., но са им дали по 1,50 лв., а са били ощетени с по 1 лев.
Реално са платили по 10 лева, а са останали с впечатление, че са платили по 11 лева.
==============================================
На какво ни учи тази задача и какво всъщност се пита в нея?
Жокери:
Кои граждани на България от малки се научават да крадат?
За кого е отстъпката - за всички клиенти или само за хората с увреждания?
Какъв човек трябва да си, за да откраднеш от инвалиди?
И накрая:
Какво изпитвате след решаването на такава задача?
На какво ще се научат децата решаващи подобни задачи?
И кой в крайна сметка ще спечели в един конфликт между гражданските и циганските патрули?
Според мен отговорите са:
След решаването на такава задача ще изпитвам омраза към крадливото циганче и към останалите цигани.
А децата ще се научат как да мразят циганите и че инвалидите не са хора като всички останали.
И никой няма да спечели, всички ще сме губещи!
А вие какво мислите?
Какво е решението на задачата, в която живеем?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Източник: Задачка-плачка!
Какво е решението на задачата, в която живеем?
=====================Цитат=====================
Вчера ми зададоха следната задача за първолаци:
Двама еднокраки инвалиди отишли да си купят обувки в един магазин.
Понеже единия нямал ляв крак, а другия десен крак си купили един чифт за двайсет и пет лева и си го разделили на две.
Тръгнали си, но продавачката размислила и решила да им направи отстъпка от пет лева, защото са инвалиди.
Извикала едно циганче, което се мотаело пред магазина и му казала: "Виждаш ли онези сакати хора. Ето ти пет лева, дай им ги.".
Цигането тръгнало след инвалидите и решило да задържи два лева за себе си.
Отишло при тях и на всеки от двамата дало по лев и петдесет стотинки.
Всеки от инвалидите платил по дванайсет лева и петдесет стотинки за обувките.
Дванайсет лева и петдесет стотинки минус лев и петдесет стотинки е равно на единайсет лева.
Двама души по единайсет лева е равно на двайсет и два лева.
Но като извадим от общата сума двата лева, които циганчето задържало за себе си се получават двайсет и три лева.
Къде се губи този лев?
Отговорът е: никъде не се губи лева.
В единия случай от 25-те лева вадим 3-те лева, останали след кражбата на 2-та лева, а в другия случай вадим 2-та откраднати лева.
Сметката показва, че инвалидите са платили по 12,50 лв. за обувка, получили са отстъпка по 2,50 лв., но са им дали по 1,50 лв., а са били ощетени с по 1 лев.
Реално са платили по 10 лева, а са останали с впечатление, че са платили по 11 лева.
==============================================
На какво ни учи тази задача и какво всъщност се пита в нея?
Жокери:
Кои граждани на България от малки се научават да крадат?
За кого е отстъпката - за всички клиенти или само за хората с увреждания?
Какъв човек трябва да си, за да откраднеш от инвалиди?
И накрая:
Какво изпитвате след решаването на такава задача?
На какво ще се научат децата решаващи подобни задачи?
И кой в крайна сметка ще спечели в един конфликт между гражданските и циганските патрули?
Според мен отговорите са:
След решаването на такава задача ще изпитвам омраза към крадливото циганче и към останалите цигани.
А децата ще се научат как да мразят циганите и че инвалидите не са хора като всички останали.
И никой няма да спечели, всички ще сме губещи!
А вие какво мислите?
Какво е решението на задачата, в която живеем?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Източник: Задачка-плачка!
Това реална задача от учебник ли е или някаква шега?
ОтговорИзтриванеПрекалено ми е сложна с толкова действащи лица с липсващи крайници...обърках се още докато четях условието:)
Съвсем истинска задача, която колежката ни разказа - нейното дете е в 1 клас.
ИзтриванеРазказа ни и още задачи, но не ги запомних всичките.
Според мен някой идиот е допуснал грешка и сега децата учат за еднокраки инвалиди и крадливи циганчета. :|
Аз мисля, че грешката е нарочна и този, който я е допуснал не е идиот, а точно обратното - доста лукав индивид!
ИзтриванеМного точно определение! ;) :D
Изтриване