biggeorge Lyrics

четвъртък, 31 май 2012 г.

Моите стихотворения 10: Слънце

Слънце

от Джордж Файърбърн
(George Fireburn)

1
Слънце прекрасно си ти,
обичам твоите лъчи,
светлината ти в мен блести,
искрят дори и моите коси.

2
Облакът голям те скрива,
душата ми в мен се свива,
ще се върнеш ли отново ти,
ще изсушиш ли моите сълзи?

3
Напълних се изцяло с теб,
очаква ме голям късмет,
дъждът не ще те покори
и мракът няма да те съблазни.

4
Изгрява на небето и дъга,
в душата пада и една сълза,
червено,синьо,жълто,виолет,
да,знам,ще имам аз късмет.

5
За всичко тук е слънцето виновно,
намигва ни зад облака любовно,
погалва ме прекрасна светлина,
макар че се задава тъмнина.

6
Но знам ще дойде утрешния ден,
ще бъде най-прекрасният за мен,
ще свети слънцето щастливо,
ще бъде всичко покрай нас красиво.

7
Ще се обичаме безкрайно,
явно или може би потайно,
ще виждаме света в краски,
без никакви лъжи и маски.

8
Слънцето ще ни разкрие всички,
скрити зад душевните стенички,
ще лъснем ние голи,
ще забавим всичките неволи.

9
Само светлината ще остане,
за нея душата ще се хване,
животът ни ще продължи нататък
и няма да е никак кратък.

10
Ще разказваме за слънцето в нас,
какво сме чувствали тогаз,
не ще усетим ний умората,
докато носим светлина на хората.

30.05.2012 г.

Забележка на автора:Внимание!Всякакво съвпадение на реално съществуващи имена,лица и събития е напълно случайно!Моля това да се има в предвид от всички читатели на стихотворението!

13 коментара:

  1. Анонимница31 май 2012 г. в 15:49

    Страхотно! Ти явно си всестранно развит талант - освен разкази, пишеш и стихотворения.
    Това е особено подходящо за дъждовното време, което ни се изля отгоре през последните седмици. Предполагам, че именно то те е провокирало да го напишеш :)
    Аз пък се залавям да си медитирам за слънце - днес за кратко се получи!
    Поздравления още веднъж за хубавото стихотворение и продължавай да твориш!

    ОтговорИзтриване
  2. Талант е много силна дума. :)
    Понякога ме напъва отвътре и започвам да пиша ... имам доста стихотворения,част от тях са публикувани в блога.
    Вчера бях в Бургас на изпит и прибирайки се на връщане се вдъхнових от дъгата над Айтос и прекрасното слънце между Карнобат и Зимница.
    Между другото довърших Писмо до любимата 5,можеш да го дочетеш докрая. (sun)

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимница1 юни 2012 г. в 20:36

    Как мина изпита? Аз чак сега видях, че си дописвал писмото. Ако знаех, щях да стискам палци, но въпреки това мисля, че е минал добре:) А и ти нито си тъп, нито си грозен (въпреки, че не те познавам, знам!), така че имаш реален шанс да те вземат. Хаха, много ми хареса как си проучил кандидатите в гугъл, аз нямаше да се сетя да го направя :) А това, че жените са секси не означава, че ще ги вземат. На първото ми и единствено интервю в държавната администрация чух как лелката от човешки ресурси си приказва с една друга лелка пред вратата, преди да ни започне изпита. Вика й " уу аз съм си харесала много едно момче за този отдел, и едно друго имам предвид, че то всички други отдели ги уредихме и момичетата забременяха, само в тоя отдел трябва някой" :D така, че може точно за твоя отдел да търсят мъж и да си подходящия кандидат за разплод ( ох, това в кръга на шегата де). Стискам палци, със закъснение, да започнеш работа там, ако толкова много го искаш. Мен ако питаш няма нищо по-ужасно от работа в държавна администрация, но това е мое мнение.:)
    Ейй, за малко да забравя - Честит празник! Незнам за теб, но аз си го празнувам. Да си ухилен и безгрижен ти желая! :) Това е най-важното.(hug).
    Аз днес нямах възможност да го празнувам много...даже никак. Утре имам адски гаден изпит, за който имах ден и половина да уча и съм се ошашкала, но като мине ще се почерпя с нещо сладко и за твое здраве:)

    ОтговорИзтриване
  4. Изпита мина добре,сега чакам резултатите. :)
    А какво стана в Бургас,ще научите съвсем скоро! ;)
    Боже,надявам се ако получа работата да не ме ползват за разплод - знам,че имам перфетни гени и съм "расов жребец",но бременните "кобили" ще ми създадат проблеми. :D :D :D
    Трябва ми каквато и да е работа,но предпочитам работа за висшист,която да върша с мозъка си,а не с мускулите си.
    А ако не съм подходящ за тази работа ще се разкарам,няма да векувам,я! :)
    Честит празник и на теб! (sun)
    Детето в мен поздравява детето в теб! :D :D :D
    http://www.youtube.com/watch?v=75fokvnSkX0
    Стискам ти палци за изпита - като мине пиши какво е станало! (hug)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Анонимница5 юни 2012 г. в 0:50

      Мерси много за поздрава! леле, тази песничка ми е много любима:) но да си призная честно никога не съм гледала филма - все се каня и после забравям или пък нямам нет, за да си го пусна и така...(blush). Аз от скоро открих старото българско кино и гледам да наваксвам пропуснатите класики. Всички филми, които съм гледала досега много ме впечатлиха. Но останаха още доста за гледане и някога като се прибера вкъщи ще ги гледам, този е първи в списъка! :)
      Ми то за изпита какво да кажа - беше ми много смешно през цялото време. Най-вече затова, че преподавателя го беше взел много насериозно - беше направил уж най-сигурната система против преписване. Казвам уж, защото един турчин си преписа от телефона, след като му диктуваха целия изпит, даже аз го чувах как си говори на турски с този, който му диктува. Иначе нивото на сигурност беше много високо - 5 различни групи за около 20 човека, като седяхме през място и през ред. Бяха ни дали специални листа, за да не би някой да предаде царски пищов. Чантите и дрехите далече от нас - в другия край на стаята. Но най-смешно ми стана, когато преподавателя извади някаква кутия и я включи в контакта, след това я свърза с лаптопа си и каза " Колеги, това тук е заглушаващо устройство за сигнала на вашите телефони с радиус от 100 метра, което означава, че дори да отидете в тоалетната пак няма да може да препишете след като го активирам. Но то няма да работи непрекъснато - аз ще го включвам и изключвам без предупреждение. И когато го включа ще гледам кой спира да пише, после като го изключа, ако той продължи да пише, значи преписва и изпита за него свършва". Е това като го чух, просто не се сдържах и се изсмях :)) досега не бях чувала подобна глупост, но явно човека беше решил да вземе всякакви възможни мерки срещу преписване. Даже изгони едно момче, което седеше пред турчина, явно му се беше сторило, че той преписва от телефона, но се оказа, че е изгонил грешния човек.
      Чакаме резултатите в петък и не сме никак обнадеждени. Най-високата оценка, която пише въпросния преподавател е 4-ка, повечето естествено са 2-ки и 3-ки (най-вече 2-ки), което противно на всякаква логика не се основава на това, което си писал, а просто на моментното настроение на преподавателя по време на проверката. Та ще видим в петък какви ще ги сътвори:)
      След изпита се почерпихме с торта по случай 1-ви юни (нищо, че беше 2-ри, то черпенето не се губи:)) Докато бяхме в сладкарницата обаче пуснаха сирените, всички станахме и замълчахме. Стояхме така 1 минута, и след като спряха някой от съседната маса започна да пляска. Е за първи път чувам някой да пляска по такъв повод?! Силно се надявам той да беше чужденец, който си няма представа нито кой е Ботев, нито какъв е смисъла от сирените, защото иначе това би било голяма простотия!

      Изтриване
    2. Анонимница5 юни 2012 г. в 0:51

      След това отидох да си купя книги от базара на Книгата, но се оказа, че нямаше нищо от това, което търсих! Или бяха изчерпани, или няма да ги издават повече, или трябва да ги търся в антиквариатите. Писна ми да си купувам книгите само на английски, защото не се намират на български! Искам ги на български език! Много се ядосах. Накрая купих една книга за подарък на една моя приятелка - "Саваните на Кения" на Джон Хънтър - една моя много любима книга. Имам я в домашната си библиотека първо издание, с разпадащи се и избелели страници, но е такава реликва, че не бих я дала на някой да я чете, защото ще се разпадне в ръцете му :) Затова купих чисто новото издание и днес го подарих на моята приятелка с пожелание до края на годината да посетим въпросните места в книгата. Това, надявам се да стане само след 2 месеца, живот и здраве :) Тя от своя страна ме изненада приятно с подарък за вече отминалия ми рожден ден - Световна енциклопедия на Пътешественика. Когато я отворих с изненада видях, че съм посетила вече 5 от 50-те дестинации, а след по-малко от седмицата ще се намирам в 6-тата :) това ме обнадеждава, че до края на живота си ще успея да посетя и останалите 44 дестинации.
      Много ми стана странно като беше писал в писмото, че си взимаш книги от библиотеката. В моя университет, например, изобщо не дават книги за вкъщи! и не само там. Регистрирах се в библиотеката на Етнографския музей - и там ми отказаха книги за вкъщи. Трябвало да ги чета на място - еми че аз като не живея в населеното място как да ходя всеки ден да ги чета?! Това е някакво безумие. Да не говорим, че винаги попадам на злобни и лоши библиотекарки, които са толкова "любезни" с мен, колкото Хитлер е бил с евреите. Затова гледам да си взимам книгите, които ми се четат от приятели на заем. Наскоро така прочетох страхотна книга, за която дори нямах представа,преди една моя приятелка да ми я препоръча - "На Изток в Рая" на Изабела Шопова - яко е намериш я прочети, сигурно ще ти е интересна, аз много се смях докато я четох, а и научих много неща за Нова Зеландия, за които никога не съм подозирала.
      Ох, пак се отплеснах в писане - желая ти хубава нощ :)

      Изтриване
  5. Преподавателя е трябвало да включи устройството за блокиране на сигнала на джиесемите и да не го изключва изобщо - да видим тогав акак ще се преписва. (sun)
    Мисля,че ръкоплясканията са били за това,че сте станали прави,а не за сирените на 2 юни. ;)
    В нашата градска библиотека дават по пет книги за вкъщи за един месец - в заемната можеш да си избереш каквито книги искаш.
    Плащат се само по 6 лева на година - издават ти читателска карта и готово.
    Ти си в София - ето сайта на Столичната библиотека:
    http://www.libsofia.bg/modules/news/

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимница8 юни 2012 г. в 21:32

    Мерси за линк-а, но тази библиотека я знам, и там не ми дават книги:) Аз първо си помислих, че нещо съм им съмнителна на библиотекарите, но после разбрах, че литературата, която търся се определя като научна и не се дава за вкъщи( което е адски безумно, тъй като се предполага, че трябва да четеш книги от по 800 страници - като една която търсех, в библиотеката на място!). Та едва ли ще имам успех, в която и да е библиотека:(
    Ако живеех в някакъв по-малък град, може би, там едва ли е толкова строго, но тук са големи цербери! Днес успях да се сдобия нелегално, под масата, както се казва, с интересни материали за четене, само благодарения на дипломната ми ръководителка, която в качеството си на преподавател ги беше отмъкнала от библиотеката е Смолян:)
    Между другото имам 6-ца на онзи гадния изпит - невероятно, но факт. Според мен нещо е бил слънчасал преподавателя, (днес беше много горещ ден),тъй като това е единствената 6-ца, която пише в кариерата му на преподавател(поне доколкото съм проучила от предишните випуски).

    ОтговорИзтриване
  7. Е,интересно какви ли книги търсиш ... кажи някое заглавие на търсена от теб книга,ще проверя в нашата библиотека дали я имат и дали ще мога да я взема за вкъщи. :)
    Знай,че не е късмет,Анонимница - умница си ти! (hug) :D
    И аз имам отлични оценки от преподаватели пишещи само двойки - като учиш здраво получаваш каквото заслужаваш. (sun)

    ОтговорИзтриване
  8. Анонимница14 юни 2012 г. в 1:02

    Една от книгите, коята намерих, но не ми дадоха за вкъщи беше на Димитър Маринов - "Народна вяра и религиозни народни обичаи". Замислих се колко малко знам за вярванията и обредите на моя народ, които са му помогнали да запази своята идентичност и честно казано ме хвана срам. Затова започнах да се ровя в дебелите книги, за да науча възможно повече неща.Авторът е събирал информацията във времена, когато ритуалите все още се са помнели и изпълнявали, обиколил е цяла България и е говорил със стотици възрастни жени, като заедно с тях е изпълнявал обредите, затова книгата е толкова ценна. Във въпросната книга попаднах на интересна информация за смисъла на обредните хлябове и намерих друга книга изцяло за Българските обредни хлябове, която също не ми дадоха за вкъщи, но успях тайно да си я снимам с апарата (evil grin).

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимница14 юни 2012 г. в 1:06

    После в часовете по Антична култура се поинтересувах за една гробница в Северна България - Свещарската с кариатидите, разрових се по библиотеките и открих много интересни неща свързани с нея. Изчетох всичко, което беше писано по темата, естествено пак не ми дадоха материалите за вкъщи! Попаднах на проучванията на археоложката Диана Гергова, която също така се занимава с изследването на резерват Сборяново, където е гробницата. Сега търся една нейна книга " Демир Баба теке - българският Ерусалим". Незнам дали си чувал за това място, аз го посетих преди няколко седмици и мястото наистина е уникално. Повечето от тези книги снимах нелегално с апарата ми и си ги чета вкъщи от компютъра, но доста ми се изморяват очите и е трудно. А и нищо не може да се сравни с допира до истинска хартия и разгръщането на страници. Сега съм се запалила на тема храна и кулинария, като издирвам трудове на един философ свързани с философия на хранат (може да не звучи много сериозно, но за мен темата храна си е много сериозно нещо!):)

    ОтговорИзтриване
  10. Много интересни книги си търсиш! 8-|
    А аз си вземам само художествена литература. (blush)
    Чувал съм за Демир баба теке,но не съм ходил там. :)
    Написах ново стихотворение - този път за морето! (sun)

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимница14 юни 2012 г. в 10:48

    то и аз чета художествена, но и нея намирам трудно. Нещо като ми хареса, предпочитам да си го имам в домашната библиотека. Наскоро търсих Властелкинът на пръстените, 3-те части в отделни книги, защото искам да си го взимам с мен като пътувам, но са изчерпани отдавна и от издателството няма да го издават повече:( много ме е яд. А ги исках на български език, защото я четох на английски. Търсих и книгите на Греъм Хенкок, особено тази "Потънал свят", за изгъбените цивилизации, но от същото издателство пак я нямат! Е незнам вече къде да търся!
    А за Дерми Баба, ако имап възможност отиди, мястото е много енергийно. Аз започнах да се интересувам и от алианите, които всъщност го почитат. Имат много интересна философия за живота. :)

    ОтговорИзтриване

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!