biggeorge Lyrics

събота, 1 юни 2024 г.

Писмо до Управителя на БДЖ за цената на билетите

Писмо до Управителя на БДЖ за цената на билетите


До Управителя
на БДЖ



Уважаеми инж. Славков,
Казвам се biggeorge и живея в Моя град.
Наскоро пътувах с влак до Пловдив.
С изненада установих, че цената на билетите и за пътническите, и за бързите влакове е увеличена.
Цената на билета за пътнически влак до Пловдив е увеличена от 9 лева и 5 стотинки на 11 лева и 40 стотинки или увеличението е 26 %.
Цената на билета за бърз влак до Пловдив е увеличена от 11 лева и 60 стотинки на 17 лева или увеличението е 46,6 %.
Цената на запазено място в бърз влак е увеличена от 50 стотинки на 1 лев или увеличението е 100 %.
По професия съм електроинженер и съм наясно с проблемите, които създава спекулата с цената на тока за промишлеността на така наречения „свободен пазар на електроенергия“.
Но БДЖ са 100 % собственост на държавата и доколкото знам всички дългове и сметки на компанията се плащат от държавния бюджет, т.е. от данъците на всички граждани.

Това, което не разбирам е защо билетите са по-скъпи от преди, след като БДЖ е държавна собственост?
Какво се е променило в услугата, която БДЖ предлага на пътниците, че се налага цената на билетите да бъде по-висока?
Може би БДЖ предлага по-чисти вагони или пътуването е по-бързо?
Или за всеки пътник има безплатни храни и напитки?
Какво налага увеличението на цената на билетите и то с толкова много?
Нали досега пътническите превози на БДЖ бяха един вид социална услуга – пътуване на по-ниски цени с цел да се привлекат повече пътници към по-екологичния железопътен транспорт?
Заради това увеличение на цените на билетите няма ли да намалее броя на пътниците?
Това оскъпяване на пътуването няма ли да доведе БДЖ до фалит?
Това ли е крайната цел на увеличението на билетите – БДЖ да фалира и железниците, които струват трилиони долари да бъдат продадени на безценица на „подходящия човек“?
А какво ще стане, когато нефта свърши и БДЖ остане единствения транспорт в България?
Приватизацията на БДЖ не нарушава ли чл. 18, ал. 4 от Конституцията?
Продажбата на БДЖ не застрашава ли националната сигурност на България?
Ако БДЖ стане частна собственост как държавата ще гарантира превоза на хора, стоки и услуги при липсата на друг транспорт?
Тогава кой ще носи отговорност за грешните решения взети днес?

Всички пътници около мен бяха неприятно изненадани от по-високите цени на билетите, но единствено аз съм достатъчно смел, за да изразя писмено недоволството си в това писмо до вас.
Не съм доволен от по-високите цени на билетите и искам те да се върнат на предишните си стойности.
БДЖ не е като френските TGV или японските Шинкансен и може да не предоставя бързо, чисто или луксозно пътуване, но поне беше евтино и с нисък риск от фатален изход.
Сега и това предимство на държавните железници го няма.

Надявам се, че ще обърнете внимание на написаното от мен и ще се съобразите с недоволството на пътниците, ползващи услугите на БДЖ, от високите цени на билетите.


01.06.2024 г. С уважение:
Моя град biggeorge

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!