biggeorge Lyrics

петък, 5 април 2024 г.

Добра новина ли е, че БДЖ купува 76 немски вагона?

Добра новина ли е, че БДЖ купува 76 немски вагона?
За колко пари може да се поднови целия подвижен състав на БДЖ?



В края на март 2024 г. в медиите излезе "страхотна новина" за БДЖ.
БДЖ се модернизира със 76 немски вагона
"БДЖ-Пътнически превози" ЕООД подписа договор с Deutsche Bahn за доставка на 76 модернизирани пътнически вагона. Това съобщиха от БДЖ.
Очаква се първите вагони да пристигнат у нас през април. Останалите 57 ще бъдат доставени по график до началото на юни. Така държавните железници ще модернизират близо 20% от подвижния си състав. Новите вагони ще обслужват най-натоварените направления от София до Варна, Бургас и Русе.
Договорът с Deutsche Bahn включва доставка на 60 пътнически вагона от салонен тип за пътуване във втора класа, 6 специализирани пътнически вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди, както и 10 вагон-бистра. Стойността на договора е 30,5 млн. лв. В цената влизат и разходите по доставката до България, уточняват от БДЖ. Единичната цена за 1 вагон възлиза на 391 166 лева.
Подвижният състав отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт. Оборудван е с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака.


Нека да потърсим отговор на въпроса:
За колко пари може да се поднови целия подвижен състав на БДЖ?
Според статията със 76-те германски вагона се модернизират около 20% от подвижния състав.
Това означава, че подвижният състав на БДЖ е между 400 и 500 вагона.
Нека направим малко прости изчисления.
Закупуването на 76 немски вагона струва на държавата 30,5 млн. лв.
Единичната цена за 1 вагон възлиза на 391 166 лева.
Нека да закръглим цената за един вагон на 400 хил. лева и да умножим тази цена по общия брой вагони (между 400 и 500).
Крайната цена за подновяването на целия подвижен състав на БДЖ е между 160 и 200 милиона лева.
Толкова ли е бедна България, че не може да отдели от бюджета 200 милиона лева за обновяване на вагонния състав на БДЖ?
Защо пътническите и товарните превози се дават на частни превозвачи, вместо с това да се занимава БДЖ и приходите от превозите да влизат в държавния бюджет?
Управляващите политици в България в полза на частните железопътни превозвачи ли работят?
Какви подкупи са взели политиците в България, за да облагодетелстват с действията си частните железопътни превозвачи?
Кога българската прокуратура ще започне да разследва далаверите на управляващите в България?
Отказът от разследване означава ли, че българската прокуратура е организирана престъпна група?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!