За колко пари може да се поднови целия подвижен състав на БДЖ?
В края на март 2024 г. в медиите излезе "страхотна новина" за БДЖ.
БДЖ се модернизира със 76 немски вагона
Нека да потърсим отговор на въпроса:
За колко пари може да се поднови целия подвижен състав на БДЖ?
Според статията със 76-те германски вагона се модернизират около 20% от подвижния състав.
Това означава, че подвижният състав на БДЖ е между 400 и 500 вагона.
Нека направим малко прости изчисления.
Закупуването на 76 немски вагона струва на държавата 30,5 млн. лв.
Единичната цена за 1 вагон възлиза на 391 166 лева.
Нека да закръглим цената за един вагон на 400 хил. лева и да умножим тази цена по общия брой вагони (между 400 и 500).
Крайната цена за подновяването на целия подвижен състав на БДЖ е между 160 и 200 милиона лева.
Толкова ли е бедна България, че не може да отдели от бюджета 200 милиона лева за обновяване на вагонния състав на БДЖ?
Защо пътническите и товарните превози се дават на частни превозвачи, вместо с това да се занимава БДЖ и приходите от превозите да влизат в държавния бюджет?
Управляващите политици в България в полза на частните железопътни превозвачи ли работят?
Какви подкупи са взели политиците в България, за да облагодетелстват с действията си частните железопътни превозвачи?
Кога българската прокуратура ще започне да разследва далаверите на управляващите в България?
Отказът от разследване означава ли, че българската прокуратура е организирана престъпна група?
В края на март 2024 г. в медиите излезе "страхотна новина" за БДЖ.
БДЖ се модернизира със 76 немски вагона
"БДЖ-Пътнически превози" ЕООД подписа договор с Deutsche Bahn за доставка на 76 модернизирани пътнически вагона. Това съобщиха от БДЖ.
Очаква се първите вагони да пристигнат у нас през април. Останалите 57 ще бъдат доставени по график до началото на юни. Така държавните железници ще модернизират близо 20% от подвижния си състав. Новите вагони ще обслужват най-натоварените направления от София до Варна, Бургас и Русе.
Договорът с Deutsche Bahn включва доставка на 60 пътнически вагона от салонен тип за пътуване във втора класа, 6 специализирани пътнически вагона за превоз на трудноподвижни лица и велосипеди, както и 10 вагон-бистра. Стойността на договора е 30,5 млн. лв. В цената влизат и разходите по доставката до България, уточняват от БДЖ. Единичната цена за 1 вагон възлиза на 391 166 лева.
Подвижният състав отговаря на всички съвременни стандарти за комфорт. Оборудван е с климатична система, както и с информационна система за уведомяване на пътниците за гарите и спирките по маршрута на влака.
Нека да потърсим отговор на въпроса:
За колко пари може да се поднови целия подвижен състав на БДЖ?
Според статията със 76-те германски вагона се модернизират около 20% от подвижния състав.
Това означава, че подвижният състав на БДЖ е между 400 и 500 вагона.
Нека направим малко прости изчисления.
Закупуването на 76 немски вагона струва на държавата 30,5 млн. лв.
Единичната цена за 1 вагон възлиза на 391 166 лева.
Нека да закръглим цената за един вагон на 400 хил. лева и да умножим тази цена по общия брой вагони (между 400 и 500).
Крайната цена за подновяването на целия подвижен състав на БДЖ е между 160 и 200 милиона лева.
Толкова ли е бедна България, че не може да отдели от бюджета 200 милиона лева за обновяване на вагонния състав на БДЖ?
Защо пътническите и товарните превози се дават на частни превозвачи, вместо с това да се занимава БДЖ и приходите от превозите да влизат в държавния бюджет?
Управляващите политици в България в полза на частните железопътни превозвачи ли работят?
Какви подкупи са взели политиците в България, за да облагодетелстват с действията си частните железопътни превозвачи?
Кога българската прокуратура ще започне да разследва далаверите на управляващите в България?
Отказът от разследване означава ли, че българската прокуратура е организирана престъпна група?
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!