biggeorge Lyrics

вторник, 21 декември 2021 г.

До Кмета на Община Пловдив Здравко Димитров: Какво правите във вашата община за бездомните хора?

До Кмета на Община Пловдив Здравко Димитров: Какво правите във вашата община за бездомните хора?
Същият въпрос задавам и към кметовете на всички останали общини в България!



Очаквам отговорите на въпросите ми от Здравко Димитров - кмет на Община Пловдив.


Тези дни бях в Пловдив и на Централна жп гара видях бездомни хора, които спяха на земята.
Това много ме възмути и веднага си зададох няколко въпроса:
Защо има бездомни хора, които спят на Централна жп гара - Пловдив?
Това не е от вчера или днес, така е от години.
През декември 2010 г. минах през Централна жп гара - Пловдив и там имаше чисто голи хора, които спяха по скамейките.
Само че сега заради коронавируса всички скамейки са прибрани и бездомните хора спят по земята.
Защо никой нищо не прави за тях, а са оставени да лежат там като животни?
В някои държави за животните се грижат по-добре, отколкото в България се грижим за хората.
Когато през изминалото лято бях в Пловдив видях един чисто гол мъж, който спеше на 100 метра от Централна жп гара - Пловдив, до една изоставена сграда.
И това се случва в Пловдив - Европейската столица на културата 2019 г.
Срам и позор за управата на Община Пловдив.
По-лошото е, че бездомни хора има навсякъде в България и те спят не само по жп гарите, но и в парковете, покрай тръбите на парното, в изоставени и полуразрушени сгради, в подлези и т.н.
Въпросите към кмета на Община Пловдив ги задавам и към кметовете на всички общини в България:
Какво правят кметовете на общини за бездомните хора?
И защо на никого не му пука за бездомните хора при положение, че всеки може да се озове на тяхно място?
Дали някой от тези бездомни хора не е жертва на престъпление?
Кога МВР и прокуратурата ще разследват защо тези хора са на улицата?
За да онагледя въпросите си реших да снимам бездомните хора, лежащи на Централна жп гара - Пловдив.
Те спяха на публично място и не ми беше нужно тяхното съгласие, за да ги снимам.
Въпреки това съм скрил лицата им, най-малкото, за да запазя анонимността им.
Една от бездомните жени (няма я на снимките!) се изнерви, когато се опитах да снимам майка й (поне мисля, че й беше майка), която спеше в една инвалидна количка (и нея я няма на снимките!).
Не стига, че е бездомна, а има и претенции защо някой ги снима.
Опита се да ме заплашва със съд и полиция и че тя щяла да ме снима.
Мисля, че искаше ме изнуди да й дам пари.
Мен обаче са ме заплашвали много пъти и хич не ми пука от подобни неща.
Четири пъти й повторих да повика полицията.
Тя не очакваше това.
След 15-20 минути успя да измисли някаква лъжа и все пак отиде да повика полицията.
Един полицай с яке, на което пишеше "Жандармерия" дойде, огледа обстановката, видя, че няма никакви проблеми и си се прибра обратно.
Всякакви хора може да срещне човек, когато се мотае на публични места.
В същият ден едно бездомно куче щеше да ме ухапе по дупето.
Тези случки показват, че Пловдив е опасен град за сам човек, който се мотае без работа насам-натам.
В непознат град стоейки на улицата могат да те нападнат, оберат, изнасилят, убият, ухапят и какво ли още не.
Слава богу, прибрах се невредим в нас, но за напред трябва да си пазя дупето от зъбите на кучетата и хората.
Ето ги и снимките:


Спящ бездомник на Централна жп гара - Пловдив. Както се вижда на снимката ръката му е в панталона. Не съм сигурен дали прави нещо с нея. 


Втори спящ бездомник на Централна жп гара - Пловдив. Ръката му е в странна поза.


Трети спящ бездомник на Централна жп гара - Пловдив. Легнал е върху парче картон, за да се изолира от студа на мраморния под. 


Спяща бездомница на на Централна жп гара - Пловдив. Всичкият й багаж е около нея. Целият й живот е събран в няколко торби и една раница.


И за финал една снимка на бездомни котки спящи върху радиатор:


Бездомни котки спящи върху радиатор. И животните, и хората се крият на топло през зимните нощи и дни.


Проблемът с бездомните животни и хора е огромен в България, но на никого не му пука за това.
Което е много жалко за нас като общество!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!