Писмо до "ВДН Трейд" АД:
Вчера си купих от вашата руска салата (1 кг.) от един хипермаркет.
След като се прибрах у дома отворих опаковката, разделих я на три
между мен, майка ми и баща ми и започнах да консумирам моята част.
Когато стигнах до дъното на пластмасовата кутия установих, че малко
парче от опаковката е отчупено и най-вероятно е попаднало в руската
салата.
Не бях сигурен дали е останало в моята част, която вече бях изял или в
тази на родителите ми, затова за всеки случай проверих техните части,
но не успях да намеря парчето.
Не съм сигурен дали се е счупило, когато съм хванал опаковката с ръка
отдолу в магазина или се случило при загребването с лъжицата.
Възможно е дъното на кутийката да се е счупило при транспортирането
от магазина до нас или докато съм обирал салатата от дъното с лъжицата.
Каквато и да е причината, при нас това се случва за втори път.
Предишният път пак се беше отчупило парченце пластмаса от дъното.
Забелязвал съм, че понякога още в магазина капака отгоре се чупи по краищата и парченцата пластмаса попадат в руската салата.
Това се случва, докато клиентите си избират подходящата за тях кутия и
щом повредят някоя от опаковките я зарязват на рафт или в кашона при
другите кутии.
Според мен това явление може да бъде опасно за живота и здравето на клиентите ви, в това число и за мен, и за родителите ми.
За момента не смятам да водя дела срещу вас или да ви докладвам на
компетентните органи като Комисията за защита на потребителите.
Надеждата ми е, че вие сами ще предприемете действия за отстраняване на проблема.
Осъзнавам, че вие не произвеждате опаковките, а ги поръчвате от някой голям производител на пластмасови изделия.
Но от вас зависи да поръчате на вашите контрагенти да ви доставят
по-качествени опаковки, които да не се чупят при най-лекото докосване.
Можете да поискате пластмасови опаковки с по-голяма плътност или
найлонови торбички подобни на онези, в които продаваха прясно мляко.
Ако не направите нещо да замените сегашните опаковки рано или късно
някой клиент ще пострада и тогава ще бъдете глобени и осъдени.
Това ще фалира бизнеса ви и ще остави вашите служители без работа,
което няма да е добре и за тях, и за вас, и за град Перник.
Вашата руска салта ни харесва, но искаме да се храним безопасно,
затова за известно време няма да си купуваме от нея, за да не се потрети
този случай с отчупената опаковка.
С уважение: biggeorge
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Само три от 14 индустриални салати "Снежанка" съдържат кисело мляко, а в заводските "руски салати" има поне по три консерванта. Това показва проучване на неправителствената организация "Активни потребители", в което са включени 13 марки руска салата и 14 "Снежанка", закупени от четири търговски вериги през декември 2017 г.
От "Активни потребители" се анализирали състава на индустриално приготвени и пакетирани салати, но без да правят лабораторни анализи. Цялата обобщена информация е извлечена от етикетите, т.е. от това, което самите производители са декларирали, уточняват от асоциацията.
Руска салата
При всички 13 изследвани марки "руска салата" липсват варените яйца, които са заменени с технологични добавки, направени от яйца, като термостабилен жълтък например, показва проучването на "Активни потребители". Във всяка марка има минимум пет и максимум девет добавени източника на въглехидрати. Без изключение в изследваните продукти присъстват захар, нишесте и полизахаридни сгъстители – т.нар. гуми (карегенан, гума ксантан и/или гума гуар), отчитат от асоциацията.
В търговските марки присъстват също минимум две и максимум пет нетрадиционни суровини - нишесте, соев протеин. В девет от 13 марки се влагат и свински протеин и/или колаген, показва проучването на "Активни потребители". Освен това готовите руски салати съдържат средно по три броя консерванти – калиев метабисулфит/сорбинова киселина/калиев сорбат, натриев нитрит и/или натриев бензоат. Само в три от 13 марки има по-малко от три консерванта, отчита изследването.
"Любимата" азиатска добавка глутамат присъства в 11 от 13 марки. Същото съотношение (11 от 13) се установява и при фосфатните соли (наличие на между един и три вида). Само в една (Clever) от 13 марки липсват оцветители (предпочитаните са кармин и каротен). В две търговски марки е добавен силиций ("Денито" на "Денито" ООД и Classic Max на "Талар фуудс"), който "по същество е фин пясък или пепел", твърдят от "Активни потребители".
Салата "Снежанка"
Както е известно, рецептата за салата "Снежанка" е цедено кисело мляко, краставици и подправки. Проучването на "Активни потребители" обаче установява, че кисело мляко има само в три от 14 изследвани марки ("Снежанка Олинеза" на "Олинеза премиум", "Веселина" на "Веселина трейд" и Classiс Max на "Талар фуудс"). Отсъствието му е компенсирано от множество технологични добавки.
В една готова салата "Снежанка" има вложени минимум два и максимум пет допълнителни източника на въглехидрати. Във всички търговски марки се откриват захар и царевично нишесте. В седем от 14 салати са добавени като сгъстители гума гуар и гума касантан, отчитат от "Активни потребители".
Във всички изследвани индустриални продукти се съдържат три добавки, нишесте, сухо мляко и млечен протеин, показва проучването. В 11 от 14 салати са вложени хидрогенирана палмова или друга растителна мазнина и майонеза. В четири от търговските марки е добавен желатин като сгъстител, показва сравнителният анализ на неправителствената организация.
Влагането на консерванти в готовите "Снежанки" е умерено – средно по едно съединение, обикновено сорбинова киселина. В 7 от 14 търговски марки има пектин, който се използва като сгъстител, обобщават от асоциацията.
Конкуренция и цени
От 27 търговски марки индустриални салати, включени в изследването, 15 са на един производител ("Талар фуудс" ЕООД), а другите 12 са поделени между четири фирми ("Денито" ООД, "Олинеза премиум" ООД, "Веселина трейд" ЕООД, "ВДН трейд" АД), отчитат от "Активни потребители". "На практика в големите търговски вериги конкуренцията в предлагането на индустриални салати е минимална", обобщават от асоциацията.
С малки различия всички производители използват сходни суровини, заместители, добавки и технология. В същото време разликата в цените е чувствителна – от 2.45 до 8.18 лева за килограм при руските салати и от 3.75 до 10.48 за килограм "Снежанка", отчита проучването на неправителствената организация.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Източник: Какво съдържат индустриалните "руска салата" и салата "Снежанка"
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Какво съдържат индустриалните "руска салата" и салата "Снежанка"?
Проучване на "Активни потребители" на 27 марки показва наличие на множество нетрадиционни съставки
Проучване на "Активни потребители" на 27 марки показва наличие на множество нетрадиционни съставки
Снимка: Юлия Лазарова |
Само три от 14 индустриални салати "Снежанка" съдържат кисело мляко, а в заводските "руски салати" има поне по три консерванта. Това показва проучване на неправителствената организация "Активни потребители", в което са включени 13 марки руска салата и 14 "Снежанка", закупени от четири търговски вериги през декември 2017 г.
От "Активни потребители" се анализирали състава на индустриално приготвени и пакетирани салати, но без да правят лабораторни анализи. Цялата обобщена информация е извлечена от етикетите, т.е. от това, което самите производители са декларирали, уточняват от асоциацията.
Руска салата
При всички 13 изследвани марки "руска салата" липсват варените яйца, които са заменени с технологични добавки, направени от яйца, като термостабилен жълтък например, показва проучването на "Активни потребители". Във всяка марка има минимум пет и максимум девет добавени източника на въглехидрати. Без изключение в изследваните продукти присъстват захар, нишесте и полизахаридни сгъстители – т.нар. гуми (карегенан, гума ксантан и/или гума гуар), отчитат от асоциацията.
В търговските марки присъстват също минимум две и максимум пет нетрадиционни суровини - нишесте, соев протеин. В девет от 13 марки се влагат и свински протеин и/или колаген, показва проучването на "Активни потребители". Освен това готовите руски салати съдържат средно по три броя консерванти – калиев метабисулфит/сорбинова киселина/калиев сорбат, натриев нитрит и/или натриев бензоат. Само в три от 13 марки има по-малко от три консерванта, отчита изследването.
"Любимата" азиатска добавка глутамат присъства в 11 от 13 марки. Същото съотношение (11 от 13) се установява и при фосфатните соли (наличие на между един и три вида). Само в една (Clever) от 13 марки липсват оцветители (предпочитаните са кармин и каротен). В две търговски марки е добавен силиций ("Денито" на "Денито" ООД и Classic Max на "Талар фуудс"), който "по същество е фин пясък или пепел", твърдят от "Активни потребители".
Салата "Снежанка"
Както е известно, рецептата за салата "Снежанка" е цедено кисело мляко, краставици и подправки. Проучването на "Активни потребители" обаче установява, че кисело мляко има само в три от 14 изследвани марки ("Снежанка Олинеза" на "Олинеза премиум", "Веселина" на "Веселина трейд" и Classiс Max на "Талар фуудс"). Отсъствието му е компенсирано от множество технологични добавки.
В една готова салата "Снежанка" има вложени минимум два и максимум пет допълнителни източника на въглехидрати. Във всички търговски марки се откриват захар и царевично нишесте. В седем от 14 салати са добавени като сгъстители гума гуар и гума касантан, отчитат от "Активни потребители".
Във всички изследвани индустриални продукти се съдържат три добавки, нишесте, сухо мляко и млечен протеин, показва проучването. В 11 от 14 салати са вложени хидрогенирана палмова или друга растителна мазнина и майонеза. В четири от търговските марки е добавен желатин като сгъстител, показва сравнителният анализ на неправителствената организация.
Влагането на консерванти в готовите "Снежанки" е умерено – средно по едно съединение, обикновено сорбинова киселина. В 7 от 14 търговски марки има пектин, който се използва като сгъстител, обобщават от асоциацията.
Конкуренция и цени
От 27 търговски марки индустриални салати, включени в изследването, 15 са на един производител ("Талар фуудс" ЕООД), а другите 12 са поделени между четири фирми ("Денито" ООД, "Олинеза премиум" ООД, "Веселина трейд" ЕООД, "ВДН трейд" АД), отчитат от "Активни потребители". "На практика в големите търговски вериги конкуренцията в предлагането на индустриални салати е минимална", обобщават от асоциацията.
С малки различия всички производители използват сходни суровини, заместители, добавки и технология. В същото време разликата в цените е чувствителна – от 2.45 до 8.18 лева за килограм при руските салати и от 3.75 до 10.48 за килограм "Снежанка", отчита проучването на неправителствената организация.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Източник: Какво съдържат индустриалните "руска салата" и салата "Снежанка"
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!