Да, dirtysouth е прав.
Броячите на дискусиите в групите стоят неоправени, защото това не е приоритет за екипа на НетИнфо.
Казвам НетИнфо, защото вече няма екип на Vbox7.
Преди, когато пишех през формата за Контакт ми отговаряха "Екипа на Vbox7".
Сега ми отговарят от "Екипа на НетИнфо".
Това означава, че за да намалят разходите и да оптимизират процеса на работа са обединили всички програмисти на НетИнфо в един единствен екип.
Което като краен резултат ще доведе след себе си липса на индивидуална грижа към потребителите, проблемите на сайта и компанията.
За съжаление следващото, което ще напиша няма да достигне до ръководството на НетИнфо и Нова Броудкастинг Груп.
Аз намирам за погрешна политиката (корпоративното мислене), която се наложи във Vbox7 и НетИнфо.
За последните 15 години съм бил част от много сайтове и платформи, някои от които след това са изчезвали заради липсата на потребители в тях.
Мога да дам примери и за сайтове, и за форуми, и за чатове.
Ако ги няма хората - няма печалба, няма и бизнес.
Разбирам, че НетИнфо се опитват да спечелят максимално от всички платформи, но с тези мерки, които се предприемат сега това няма как да се случи.
За да се развива една Интернет компания е нужно да се привлекат хора, които да потребяват услугата или съдържанието, което се предлагат.
За да се привлекат хора е нужно да има доверие към сайта.
И точно загубата на доверие е причината за отлива на потребители от Vbox7.
Хората не са избягали, те са си в Интернет, просто не влизат тук, защото не виждат смисъл да го правят.
А доверието се печели най-трудно и се губи най-лесно.
Според мен причината за тази загуба на доверие е грешния подход на ръководството на компанията.
Те целят намаляване на разходите и повишаване на печалбите, но това няма да се случи, защото тези действия не са съобразени с потребителите и техните желания и потребности и най-вече с тяхната човешка логика.
--------------------------------------------
Кратко отклонение от основната тема!
Препоръчвам на всички заинтересовани и най-вече на хората заемащи ръководни длъжности да прочетат една книга.
Авторът е Ким Висенте, а книгата се казва "Човешкият фактор".
В неговата книга много добре е обяснено това, за което говоря.
Когато имаш проблем трябва да се направи анализ и после да се намери правилното решение, което да се приложи по правилния начин.
Грешните решения само задълбочават проблема, вместо да го решат.
--------------------------------------------
Ето няколко примера за неправилни управленски решения:
Сега по Нова телевизия тече една реклама на Vbox7.
Това няма да привлече нови хора в сайта независимо колко пъти ще я излъчат.
Хората се събират някъде заради доверието, което имат в даден сайт.
Този сайт имаше такова доверие създадено от предишния екип и потребителите, които участваха в него.
Когато се смени собствеността ръководството искаше да превърне цялата гледаемост на съдържанието на сайта в печалба.
Само че това не може да стане по механичен път.
Те се опитаха да направят свои собствени канали, които да заменят най-популярните потребители.
Това обаче не може да стане толкова лесно.
Някои от по-старите потребители са се превърнали в нещо като "институции".
Те са "легенди", макар че аз не обичам подобни определения.
Тях всички ги познават, хората знаят, че качват качествено и интересно съдържание и няма как някакъв новопоявил се профил да заеме техните места.
Опитаха се да го направят като натикаха популярните потребители в ъгъла, но каналите, които ги замениха не могат да изпълняват същата функция.
Новите профили събраха своя собствена аудитория, а тази, която преди гледаше клипове в сайта си тръгна.
Друг проблем е цензурата.
Аз имам авторски профил, но не трия коментари, дори и да са лоши, дори и да са обидни, дори и да противоречат на моето мнение.
Мога да блокирам някой потребител, ако прекали, но няма да му изтрия коментарите.
Защото това е цензура.
А и самите коментари са маркер накъде отиват нещата.
И ако сто човека ти казват, че клипа е гаден, а един казва, че става за гледане и ако изтрия стоте неприятни коментара и оставя само единия хубав това няма да направи клипа ми по-добър и по-интересен.
Ето тази цензура отблъсква нормалните хора.
Защото те искат да си казват спокойно мнението без някой да им прави контрол.
Ако някой открито нарушава правилата - има си наказания за това.
Но не може негативното мнение да бъде махнато, само защото не ни харесва и не е в унисон с нас.
Ето това води до загуба на доверието.
Вместо да трия коментари аз се опитвам да провокирам дискусия по дадена тема.
Така клиповете ми се превръщат в отдушник на напрежението, което се натрупва в хората.
Затапването на това напрежение води до натрупване и до ескалация, която ще избие някъде.
Пример за това е онзи потребител, който си прави нови и нови профили и качва порно, а след това в коментари обижда Админите.
Защо се случва това?
Защото когато същия този човек мирно и кротко е изявил протеста си е бил цензуриран и след това се е радикализирал.
Преди Vbox7 беше свободна територия, където всеки можеше да качи и каже каквото си иска.
Сега се оставят само положителните коментари, а негативните отиват в кошчето.
Никой няма да иска да участва в сайт, където има цензура под една или друга форма.
Друг много съществен проблем е, че потребителите не са равнопоставени.
Когато преди 7 години и половина започнах да качвам клипове на основния си профил аз бях равнопоставен с всички останали потребители.
Всички бяхме равни.
И имахме равни шансове за успех.
И много хора направиха много неща в сайта благодарение на тези равни условия.
По същият начин, когато започнах да качвам клипове на авторския си профил се надявах, че ще постигна същите резултати, които имат и продуцираните от 7Талантс канали.
Нали всички сме равни?
Да, но моите клипове нямат тази видимост по сайта, каквато имат клиповете на каналите на 7Талантс.
Което ме поставя в неизгодна позиция.
И тук става дума за партньорски профил.
А какво да говорим за профил, който няма значки и е започнал от нулата.
Не се оплаквам, просто констатирам фактите такива каквито са.
Ако сега един човек си направи профил в сайта и започне от нулата ще му бъде невъзможно да постигне същите резултати, като продуцираните канали.
Преди беше ясно, че който и да си направи профил в сайта има равни шансове с всички останали.
Равен шанс за значки, равен шанс на сцената на Vbox7, равен шанс пред публиката.
Този равен шанс вече го няма.
И точно това отблъсква потребителите.
Това беше най-голямата грешка на новото ръководство.
Поставяйки потребителите в неравнопоставено положение се получава форма на дискриминация.
Никой не би стоял в сайт, където има дискриминация и където хората не са с равни права.
Да, всеки може да си направи профил, всеки може да качи съдържание, но не всеки има равен достъп до сцената на Vbox7.
Видимостта на клиповете е различна.
Сега където и да погледна виждам само клипове на продуцирани канали.
И нищо друго.
Това обеднено и контролирано съдържание отблъсква хората.
Да, като тип съдържание то е същото като това на bobolina699 или joro29, но и не е същото, защото го няма личното отношение.
Старите потребители не трият коментари, с тях можеш да си общуваш и те са живи хора, а не роботи на корпорация.
Ето това отблъсква хората.
Да не говорим за липсата на индивидуален подход и грижа.
Vbox7 е не само сайт за видеосподеляне, той е социална мрежа от потребители.
Или поне беше такава!
Предишният екип разбираше това и проявяваше индивидуален подход към потребителите.
Това превръщаше сайта в едно голямо, малко лудо, но все пак приятно семейство, а не в машина за бълване на клипове.
Разбирам, че искате да насочите трафика предимно към гледане на видеа, но без комуникацията потребителите няма да се задържат дълго тук.
А няма как да се повиши гледаемостта без да се задържат потребителите в самия сайт.
Когато погледна един клип не гледам броя на гледанията, а броя на вотовете под него.
Той показва реално колко човека са го гледали.
Останалото е напомпана гледаемост, която обаче не дава развитие на клипа, канала и сайта.
Преди имаше клипове със 100 000 гледания и 10 000 вота.
Сега има клипове със 100 000 гледания и 100 вота.
Разликата между едното и другото е огромна.
Големият брой вотове показва, че всички тези хора са се логнали и са гласували, която предполага, че след като са изгледали клипа са отворили и други клипове и са гледали и тях.
И така не само един клип, а много клипове са трупали гледаемост.
И това е привличало хората тук.
И понеже винаги сравняваме Vbox7 с YouTube нека погледнем как е там.
YouTube също е уебсайт за видеосподеляне, но е и социална мрежа и никой не е тръгнал да го превръща в един безкраен плеър.
Освен триенето на коментари отблъскващо за потребителите е и премахването/заключването на съдържание.
Защо е нужно това?
На този проблем според мен има много по-елегантно решение.
Някой качва филм, сериал, песен ...
Към него може да си вървят реклами.
Половината приходи си отиват за сайта, другата половина за носителите на авторски права.
Клипът се гледа, трупа одобрение, потребителите гледат безплатно съдържание, доволни са и влизат тук.
А какво се случва сега?
Примерът, който ще дам е лично от мен!
Исках да гледам Карибски пирати 4 отново, защото го изтървах в неделя по Нова телевизия.
Потърсих го в Гугъл, но резултатът от Vbox7 се оказа заключен.
Потърсих го в други сайтове, но не го намерих с добро качество и се наложи да го търся в торент.
Което е загуба на гледаемост, на посещения, на коментари и най-вече на кликания върху реклами.
Ако се приложи моят подход ще спечелят всички - и компанията, и носителите на авторски права, и потребителите.
Нужно е само да се сключи договор с носителите на авторски права за равно разделяне на приходите от реклами, ако има такива.
После се отключват всички клипове и на потребителите им се позволява да качват каквото си поискат.
Рекламите си вървят, трупа се гледаемост, трупат се кликания, трупат се пари.
Всички са щастливи!
Другото, което прави лошо впечатление и отблъсква хората е липсата на конкуренция, като краен резултат на неравнопоставеността на потребителите.
Още в самото начало се опитахте да елиминирате конкуренцията.
Което е тотална грешка.
Вместо това трябваше продуцираните канали да се състезават с всички останали на равна нога.
Идеята на конкуренцията е да се предлага най-доброто от най-доброто.
Не трябваше да окупирате цялата сцена, а да заемете свободната ниша на качествено авторско и официално съдържание.
Натрапването на ниско качествено авторско съдържание на мястото на качествено неавторско съдържание отблъсква аудиторията.
На потребителите не им се дава право на избор.
А именно свободният избор привлича хората.
Това, което ми се струва най-грешно като подход е неглижирането на мнението на потребителите.
Всъщност потребителите са най-важни.
Без тях просто нямаше да има Интернет.
Потребителите привличат рекламодателите и правят парите.
Но не може насила да накараш хората да цъкат върху рекламите или да гледат нещо, само защото е "най-интересното" според някого.
Всъщност преценката кое е интересно е в ръцете на хората.
И то буквално в техните ръце, защото всеки потребител сам решава какво да гледа и какво не.
И няма как хората да се вкарат насила в кошарата.
Те не са стадо овце, нито са роби, нито са роботи.
Всеки има свободна воля и може сам да реши какво му харесва и какво не му харесва.
И пак опираме до свободния избор.
При липса на такъв хората престават да посещават сайта.
Сегашната политика ще превърне Vbox7 в един гигантски плеър, който само ще пуска клипове.
И нищо повече.
Накрая когато хората спрат да влизат и да коментират ще се махне и полето за коментари и Vbox7 ще стане като NovaPlay.
Плеър за съдържание.
А това е грешка, защото само с гледане не става, трябва и участие.
Защото някой ще мине, ще погледне и ще си тръгне, но няма да остане в сайта.
А от оставането зависи и повишаването на гледаемостта, на приходите и на популярността на платформата.
Казано просто сегашната стратегия закопава НетИнфо.
Ако това е била целта - тя ще бъде постигната.
Ако целта е повишаването на посещаемостта, респективно на приходите трябва да се промени подхода и от корпоративно-икономически да се премине към потребителско-икономически.
Трябва да се мисли за хората и техните нужди, потребности и желания.
Това ще привлече потребителите.
Пример за рязко намаляване на посещаемостта е и АБВ Форуми.
Те са празни в сравнение с преди, защото нямат видимост никъде по нито един сайт.
А преди на заглавната страница на АБВ Поща имаше линк към АБВ Форуми.
Преди имаше и реклами в АБВ Форуми, но сега са безсмислени, защото няма посещаемост.
Всичко това накара хората да се преместят другаде - във Фейсбук и други социални мрежи, а сайтове като Vbox7 в крайна сметка ще се превърнат в приложение към основните мрежи.
И накрая - вместо да се правят нови класации за продуцирани клипове трябваше НетИнфо да сключи договори с всички телевизии и радиа в България и да се направи една нова секция във Vbox7 за онлайн телевизия и радио.
Така всички големи телевизии и радиа ще могат да се гледат онлайн през една платформа.
Това искам аз от доста време, но никой не ми го предлага, включително и ефирната цифрова телевизия.
Мисля си от доста време насам, че може би е време освен програмисти в НетИнфо да се назначат и психолози, които да разбират мисленето на потребителите, техните желания и потребности.
Всъщност точно това неразбиране ни доведе до тук - не говоря само за България, а и за света изобщо.
Неразбирането на желанията на хората е причината за всички проблеми на съвременния свят!
П.п.: Текстът стана прекалено дълъг и не отразява на 100 % това, което исках да кажа по темата и причина за това е Vbox7.
Написах един вариант на размишленията си, опитах се да сменя от кирилица на латиница, после натиснах Backspace, страницата се върна към предишната и текста се изтри.
Използвах бутоните Forward/Backward, за да се върна в страницата с полето за писане, но текста го нямаше.
Това се случва през Мозила за пореден път, но друг път текста е бил по-малък, а сега беше много, много, много голям.
Това не се случва през Хром, там текста остава запазен, когато се върнеш през Forward/Backward бутоните.
Наложи се да го пиша повторно вече в друга платформа, за да не се изтрие пак текста.
За съжаление през Мозила Vbox7 не пази текста в полето на писане при случайно връщане към предишната страница.
Преди години този проблем го нямаше.
Затова за наказание, че не сте оправили този проблем ще четете дълъг текст.
Така ви се пада!
Аз му намерих цаката и на този бъг, ама вече е твърде късно първия вариант на текста - инсталирах си добавка за възстановяване на текст Lazarus: Form Recovery и от настройките на Мозилата изключих Backspace бутона да не ме връща на предишната страница, ако цъкна извън полето за писане и натисна Backspace.
В крайна сметка нищо няма да се промени в политиката на ръководството на НетИнфо и всичко ще отиде натам накъдето е тръгнало.
И няма значение какво ще се каже и ще се напише.
А аз изгубих 4 часа от живота си, които никога повече няма да мога да върна, за да обяснявам неща, които всеки трезвомислещ човек би трябвало да разбира.
Поздрави!
Броячите на дискусиите в групите стоят неоправени, защото това не е приоритет за екипа на НетИнфо.
Казвам НетИнфо, защото вече няма екип на Vbox7.
Преди, когато пишех през формата за Контакт ми отговаряха "Екипа на Vbox7".
Сега ми отговарят от "Екипа на НетИнфо".
Това означава, че за да намалят разходите и да оптимизират процеса на работа са обединили всички програмисти на НетИнфо в един единствен екип.
Което като краен резултат ще доведе след себе си липса на индивидуална грижа към потребителите, проблемите на сайта и компанията.
За съжаление следващото, което ще напиша няма да достигне до ръководството на НетИнфо и Нова Броудкастинг Груп.
Аз намирам за погрешна политиката (корпоративното мислене), която се наложи във Vbox7 и НетИнфо.
За последните 15 години съм бил част от много сайтове и платформи, някои от които след това са изчезвали заради липсата на потребители в тях.
Мога да дам примери и за сайтове, и за форуми, и за чатове.
Ако ги няма хората - няма печалба, няма и бизнес.
Разбирам, че НетИнфо се опитват да спечелят максимално от всички платформи, но с тези мерки, които се предприемат сега това няма как да се случи.
За да се развива една Интернет компания е нужно да се привлекат хора, които да потребяват услугата или съдържанието, което се предлагат.
За да се привлекат хора е нужно да има доверие към сайта.
И точно загубата на доверие е причината за отлива на потребители от Vbox7.
Хората не са избягали, те са си в Интернет, просто не влизат тук, защото не виждат смисъл да го правят.
А доверието се печели най-трудно и се губи най-лесно.
Според мен причината за тази загуба на доверие е грешния подход на ръководството на компанията.
Те целят намаляване на разходите и повишаване на печалбите, но това няма да се случи, защото тези действия не са съобразени с потребителите и техните желания и потребности и най-вече с тяхната човешка логика.
--------------------------------------------
Кратко отклонение от основната тема!
Препоръчвам на всички заинтересовани и най-вече на хората заемащи ръководни длъжности да прочетат една книга.
Авторът е Ким Висенте, а книгата се казва "Човешкият фактор".
В неговата книга много добре е обяснено това, за което говоря.
Когато имаш проблем трябва да се направи анализ и после да се намери правилното решение, което да се приложи по правилния начин.
Грешните решения само задълбочават проблема, вместо да го решат.
--------------------------------------------
Ето няколко примера за неправилни управленски решения:
Сега по Нова телевизия тече една реклама на Vbox7.
Това няма да привлече нови хора в сайта независимо колко пъти ще я излъчат.
Хората се събират някъде заради доверието, което имат в даден сайт.
Този сайт имаше такова доверие създадено от предишния екип и потребителите, които участваха в него.
Когато се смени собствеността ръководството искаше да превърне цялата гледаемост на съдържанието на сайта в печалба.
Само че това не може да стане по механичен път.
Те се опитаха да направят свои собствени канали, които да заменят най-популярните потребители.
Това обаче не може да стане толкова лесно.
Някои от по-старите потребители са се превърнали в нещо като "институции".
Те са "легенди", макар че аз не обичам подобни определения.
Тях всички ги познават, хората знаят, че качват качествено и интересно съдържание и няма как някакъв новопоявил се профил да заеме техните места.
Опитаха се да го направят като натикаха популярните потребители в ъгъла, но каналите, които ги замениха не могат да изпълняват същата функция.
Новите профили събраха своя собствена аудитория, а тази, която преди гледаше клипове в сайта си тръгна.
Друг проблем е цензурата.
Аз имам авторски профил, но не трия коментари, дори и да са лоши, дори и да са обидни, дори и да противоречат на моето мнение.
Мога да блокирам някой потребител, ако прекали, но няма да му изтрия коментарите.
Защото това е цензура.
А и самите коментари са маркер накъде отиват нещата.
И ако сто човека ти казват, че клипа е гаден, а един казва, че става за гледане и ако изтрия стоте неприятни коментара и оставя само единия хубав това няма да направи клипа ми по-добър и по-интересен.
Ето тази цензура отблъсква нормалните хора.
Защото те искат да си казват спокойно мнението без някой да им прави контрол.
Ако някой открито нарушава правилата - има си наказания за това.
Но не може негативното мнение да бъде махнато, само защото не ни харесва и не е в унисон с нас.
Ето това води до загуба на доверието.
Вместо да трия коментари аз се опитвам да провокирам дискусия по дадена тема.
Така клиповете ми се превръщат в отдушник на напрежението, което се натрупва в хората.
Затапването на това напрежение води до натрупване и до ескалация, която ще избие някъде.
Пример за това е онзи потребител, който си прави нови и нови профили и качва порно, а след това в коментари обижда Админите.
Защо се случва това?
Защото когато същия този човек мирно и кротко е изявил протеста си е бил цензуриран и след това се е радикализирал.
Преди Vbox7 беше свободна територия, където всеки можеше да качи и каже каквото си иска.
Сега се оставят само положителните коментари, а негативните отиват в кошчето.
Никой няма да иска да участва в сайт, където има цензура под една или друга форма.
Друг много съществен проблем е, че потребителите не са равнопоставени.
Когато преди 7 години и половина започнах да качвам клипове на основния си профил аз бях равнопоставен с всички останали потребители.
Всички бяхме равни.
И имахме равни шансове за успех.
И много хора направиха много неща в сайта благодарение на тези равни условия.
По същият начин, когато започнах да качвам клипове на авторския си профил се надявах, че ще постигна същите резултати, които имат и продуцираните от 7Талантс канали.
Нали всички сме равни?
Да, но моите клипове нямат тази видимост по сайта, каквато имат клиповете на каналите на 7Талантс.
Което ме поставя в неизгодна позиция.
И тук става дума за партньорски профил.
А какво да говорим за профил, който няма значки и е започнал от нулата.
Не се оплаквам, просто констатирам фактите такива каквито са.
Ако сега един човек си направи профил в сайта и започне от нулата ще му бъде невъзможно да постигне същите резултати, като продуцираните канали.
Преди беше ясно, че който и да си направи профил в сайта има равни шансове с всички останали.
Равен шанс за значки, равен шанс на сцената на Vbox7, равен шанс пред публиката.
Този равен шанс вече го няма.
И точно това отблъсква потребителите.
Това беше най-голямата грешка на новото ръководство.
Поставяйки потребителите в неравнопоставено положение се получава форма на дискриминация.
Никой не би стоял в сайт, където има дискриминация и където хората не са с равни права.
Да, всеки може да си направи профил, всеки може да качи съдържание, но не всеки има равен достъп до сцената на Vbox7.
Видимостта на клиповете е различна.
Сега където и да погледна виждам само клипове на продуцирани канали.
И нищо друго.
Това обеднено и контролирано съдържание отблъсква хората.
Да, като тип съдържание то е същото като това на bobolina699 или joro29, но и не е същото, защото го няма личното отношение.
Старите потребители не трият коментари, с тях можеш да си общуваш и те са живи хора, а не роботи на корпорация.
Ето това отблъсква хората.
Да не говорим за липсата на индивидуален подход и грижа.
Vbox7 е не само сайт за видеосподеляне, той е социална мрежа от потребители.
Или поне беше такава!
Предишният екип разбираше това и проявяваше индивидуален подход към потребителите.
Това превръщаше сайта в едно голямо, малко лудо, но все пак приятно семейство, а не в машина за бълване на клипове.
Разбирам, че искате да насочите трафика предимно към гледане на видеа, но без комуникацията потребителите няма да се задържат дълго тук.
А няма как да се повиши гледаемостта без да се задържат потребителите в самия сайт.
Когато погледна един клип не гледам броя на гледанията, а броя на вотовете под него.
Той показва реално колко човека са го гледали.
Останалото е напомпана гледаемост, която обаче не дава развитие на клипа, канала и сайта.
Преди имаше клипове със 100 000 гледания и 10 000 вота.
Сега има клипове със 100 000 гледания и 100 вота.
Разликата между едното и другото е огромна.
Големият брой вотове показва, че всички тези хора са се логнали и са гласували, която предполага, че след като са изгледали клипа са отворили и други клипове и са гледали и тях.
И така не само един клип, а много клипове са трупали гледаемост.
И това е привличало хората тук.
И понеже винаги сравняваме Vbox7 с YouTube нека погледнем как е там.
YouTube също е уебсайт за видеосподеляне, но е и социална мрежа и никой не е тръгнал да го превръща в един безкраен плеър.
Освен триенето на коментари отблъскващо за потребителите е и премахването/заключването на съдържание.
Защо е нужно това?
На този проблем според мен има много по-елегантно решение.
Някой качва филм, сериал, песен ...
Към него може да си вървят реклами.
Половината приходи си отиват за сайта, другата половина за носителите на авторски права.
Клипът се гледа, трупа одобрение, потребителите гледат безплатно съдържание, доволни са и влизат тук.
А какво се случва сега?
Примерът, който ще дам е лично от мен!
Исках да гледам Карибски пирати 4 отново, защото го изтървах в неделя по Нова телевизия.
Потърсих го в Гугъл, но резултатът от Vbox7 се оказа заключен.
Потърсих го в други сайтове, но не го намерих с добро качество и се наложи да го търся в торент.
Което е загуба на гледаемост, на посещения, на коментари и най-вече на кликания върху реклами.
Ако се приложи моят подход ще спечелят всички - и компанията, и носителите на авторски права, и потребителите.
Нужно е само да се сключи договор с носителите на авторски права за равно разделяне на приходите от реклами, ако има такива.
После се отключват всички клипове и на потребителите им се позволява да качват каквото си поискат.
Рекламите си вървят, трупа се гледаемост, трупат се кликания, трупат се пари.
Всички са щастливи!
Другото, което прави лошо впечатление и отблъсква хората е липсата на конкуренция, като краен резултат на неравнопоставеността на потребителите.
Още в самото начало се опитахте да елиминирате конкуренцията.
Което е тотална грешка.
Вместо това трябваше продуцираните канали да се състезават с всички останали на равна нога.
Идеята на конкуренцията е да се предлага най-доброто от най-доброто.
Не трябваше да окупирате цялата сцена, а да заемете свободната ниша на качествено авторско и официално съдържание.
Натрапването на ниско качествено авторско съдържание на мястото на качествено неавторско съдържание отблъсква аудиторията.
На потребителите не им се дава право на избор.
А именно свободният избор привлича хората.
Това, което ми се струва най-грешно като подход е неглижирането на мнението на потребителите.
Всъщност потребителите са най-важни.
Без тях просто нямаше да има Интернет.
Потребителите привличат рекламодателите и правят парите.
Но не може насила да накараш хората да цъкат върху рекламите или да гледат нещо, само защото е "най-интересното" според някого.
Всъщност преценката кое е интересно е в ръцете на хората.
И то буквално в техните ръце, защото всеки потребител сам решава какво да гледа и какво не.
И няма как хората да се вкарат насила в кошарата.
Те не са стадо овце, нито са роби, нито са роботи.
Всеки има свободна воля и може сам да реши какво му харесва и какво не му харесва.
И пак опираме до свободния избор.
При липса на такъв хората престават да посещават сайта.
Сегашната политика ще превърне Vbox7 в един гигантски плеър, който само ще пуска клипове.
И нищо повече.
Накрая когато хората спрат да влизат и да коментират ще се махне и полето за коментари и Vbox7 ще стане като NovaPlay.
Плеър за съдържание.
А това е грешка, защото само с гледане не става, трябва и участие.
Защото някой ще мине, ще погледне и ще си тръгне, но няма да остане в сайта.
А от оставането зависи и повишаването на гледаемостта, на приходите и на популярността на платформата.
Казано просто сегашната стратегия закопава НетИнфо.
Ако това е била целта - тя ще бъде постигната.
Ако целта е повишаването на посещаемостта, респективно на приходите трябва да се промени подхода и от корпоративно-икономически да се премине към потребителско-икономически.
Трябва да се мисли за хората и техните нужди, потребности и желания.
Това ще привлече потребителите.
Пример за рязко намаляване на посещаемостта е и АБВ Форуми.
Те са празни в сравнение с преди, защото нямат видимост никъде по нито един сайт.
А преди на заглавната страница на АБВ Поща имаше линк към АБВ Форуми.
Преди имаше и реклами в АБВ Форуми, но сега са безсмислени, защото няма посещаемост.
Всичко това накара хората да се преместят другаде - във Фейсбук и други социални мрежи, а сайтове като Vbox7 в крайна сметка ще се превърнат в приложение към основните мрежи.
И накрая - вместо да се правят нови класации за продуцирани клипове трябваше НетИнфо да сключи договори с всички телевизии и радиа в България и да се направи една нова секция във Vbox7 за онлайн телевизия и радио.
Така всички големи телевизии и радиа ще могат да се гледат онлайн през една платформа.
Това искам аз от доста време, но никой не ми го предлага, включително и ефирната цифрова телевизия.
Мисля си от доста време насам, че може би е време освен програмисти в НетИнфо да се назначат и психолози, които да разбират мисленето на потребителите, техните желания и потребности.
Всъщност точно това неразбиране ни доведе до тук - не говоря само за България, а и за света изобщо.
Неразбирането на желанията на хората е причината за всички проблеми на съвременния свят!
П.п.: Текстът стана прекалено дълъг и не отразява на 100 % това, което исках да кажа по темата и причина за това е Vbox7.
Написах един вариант на размишленията си, опитах се да сменя от кирилица на латиница, после натиснах Backspace, страницата се върна към предишната и текста се изтри.
Използвах бутоните Forward/Backward, за да се върна в страницата с полето за писане, но текста го нямаше.
Това се случва през Мозила за пореден път, но друг път текста е бил по-малък, а сега беше много, много, много голям.
Това не се случва през Хром, там текста остава запазен, когато се върнеш през Forward/Backward бутоните.
Наложи се да го пиша повторно вече в друга платформа, за да не се изтрие пак текста.
За съжаление през Мозила Vbox7 не пази текста в полето на писане при случайно връщане към предишната страница.
Преди години този проблем го нямаше.
Затова за наказание, че не сте оправили този проблем ще четете дълъг текст.
Така ви се пада!
Аз му намерих цаката и на този бъг, ама вече е твърде късно първия вариант на текста - инсталирах си добавка за възстановяване на текст Lazarus: Form Recovery и от настройките на Мозилата изключих Backspace бутона да не ме връща на предишната страница, ако цъкна извън полето за писане и натисна Backspace.
В крайна сметка нищо няма да се промени в политиката на ръководството на НетИнфо и всичко ще отиде натам накъдето е тръгнало.
И няма значение какво ще се каже и ще се напише.
А аз изгубих 4 часа от живота си, които никога повече няма да мога да върна, за да обяснявам неща, които всеки трезвомислещ човек би трябвало да разбира.
Поздрави!
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Тук можете да напишете вашия коментар! Благодаря ви!